МОДЕЛІ І ПРИНЦИПИ РОЗВИТКУ ІНФОРМАЦІЙНИХ ІНТЕРФЕЙСІВ НА МОРСЬКОМУ ТРАНСПОРТІ

  • П. С. Носов
  • А. П. Бень
  • Г. В. Носова
  • С. О. Карпова
Ключові слова: формальні моделі, інформаційні інтерфейси, управління судном, людський фактор

Анотація

Метою статті є розробка формальних моделей, які описують розвиток інформаційних інтерфейсів з урахуванням їх результативності та тимчасових витрат при експлуатації на морському транспорті, що дозволить поліпшити показники працездатності членів вахтової команди, при виконанні ними професійних обов'язків. У статті проводиться залежність між зміною інформаційних інтерфейсів, таких як ECDIS і судноводіями, що приймають управлінські рішення на морському транспорті. Дана залежність безпосередньо впливає на рівень безпеки, що визначає мету статті як актуальну. Розглянуті питання розвитку інформаційних інтерфейсів, його окремих частин у вигляді обладнання та принципи конфігурації розташування. Запропоновано підходи статистичного розрахунку експлуатаційних властивостей інформаційних інтерфейсів із застосуванням експертного оцінювання.

Посилання

Averichev, I. M. (2013). Analiz osnovny`x pry`chy`n avarij na mors`komu ta richkovomu transporti Ukrayiny. Vodny`j transport. Vol. 3, 100–103.
Arslan, O., Er, I. D. Effects of Fatigue on Navigation Officers and SWOT Analyze for Reducing Fatigue Related Human Errors on Board TransNav, the International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea.
Krysylov, V. A. (2003). Otsenka slozhnikh ob’ektov – osnovnoi mekhanyzm pry reshenyy zadach kolychestvennoho obosnovanyia reshenyi. Tr. Odes. polytekh. un-ta. 1 (19). 102–106.
Berg, H. P. (2013). Human Factors and Safety Culture in Maritime Safety. TransNav, the International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation Vol. 7, Number 3, 343–352.
Hetherington, C., Flin, R., & Mearns, K. (2006). Safety in shipping: The human element. Journal of Safety Research, Volume 37, Issue 4, 401–411.
Vagushhenko, L. L., & Vagushhenko, A. A. (2016). Sudovie navygacyonno-y`nformacyonnse systemi: uchebnoe posobye. Odessa : NU «OMA».
Subject: IHO-New ECDIS Standards. www.irclass.org. Retrieved from http://www.irclass.org/ media/1553/circular_no_20.pdf.
Skjong R. (2006). Formal Safety Assessment – Electronic Chart Display and Information System. Retrieved from http://research.dnv.com/skj/FSA-ECDIS/FSA%20ECDIS- Presentation.pdf.
Clinch, S. (2015). MAIB reports on ECDIS assisted grounding. [Online] Marinelog.com. Retrieved from http://www.marinelog.com/index.php?option=com_k2&view=item&id= 7734:maib- reports-on-ecdis-assistedgrounding&Itemid=231.
International Organization for Standardization (ISO). (2002). the ISO Standard for the ECS Database: ISO 19379. Hydro International. 6, 40–56.
Marine Accident Investigation Branch, (2012). REPORT NO 2/2012, Grounding of CSL THAMES in the Sound of Mull 9 August 2011.
IMO RESOLUTION MSC. 232(82) adopted on 5 December 2006: Adoption of the Revised Performance Standards for Electronic Chart Display and Information Systems (ECDIS). Retrieved from http://www.imo.org/includes/blastDataOnly.asp/dataid%3D17269/232% 2882%29.pdf
Kosenko, Yu. I., Rosliakova, S. V., & Nosov, P. S. (2013). Systema identyfikatsii funktsionalnoi entropii subiekta krytychnoi infrastruktury. Sovremennie napravlenyia teoretycheskykh y prykladnikh yssledovanyi. 50–54.
Nosov, P. S., Yakovenko, V. D., & Arbuzova Yu. V. (2013). Model profesijnyx znan` sub'yektiv kry`ty`chny`x infrastruktur. Upravlinnya proektamy`: stan ta perspekty`vy`. Zbirny`k naukovy`x pracz` za materialamy` IX Mizhnarodnoyi naukovo-prakty`chnoyi konferenciyi. Mykolayiv : NUK. 212–215.
Опубліковано
2018-08-26