ОПТИМІЗАЦІЯ ВАНТАЖНОГО ПЛАНУ КОНТЕЙНЕРОВОЗУ

  • А. І. Фєдоров
Ключові слова: контейнерні перевезення, вантажний план контейнеровозу, оптимізація вантажних операцій з контейнерами, процес завантаження судна, логічні правила завантаження контейнеровозу, мультипортові перевезення

Анотація

В статті розглянуто питання оптимізації процесу складання вантажного плану контейнеровозу в умовах здійснення мультипортових перевезень. Проаналізовано існуючи дослідження  та визначено, що процес складання вантажного плану контейнеровозу являє собою складну багатокритеріальну оптимізаційну задачу для вирішення якої необхідно застосування методів математичного моделювання. Запропоновано математичну модель формування вантажного плану контейнеровозу, що враховує особливості обмежень, пов’язаних з послідовністю завантаження контейнерів, та дотримання вимог  збереження остійності судна. В основу моделі покладено процес  завантаження судна на основі логічних правил завантаження-вивантаження. Застосування пропонованої математичної моделі складання вантажного плану контейнеровозу дозволить підвищити ефективність здійснення мультипортових контейнерних перевезень за рахунок зменшення витрат часу на процеси завантаження/вивантаження в портах.

Посилання

Fedorov A. I. Optimizaciya morskikh konteyjnernikh perevozok. // VIII Mіzhnarodna naukovo-praktichna konferencіya «Suchasnі іnformacіyjnі ta іnnovacіyjnі tekhnologії na transportі» (MINTT 2016.)(24-26 travnya 2016m. Kherson). – S.47-48
Fedorov A. I. Optimіzacіya vatazhnogo planu konteyjnerovozu. // IX Mіzhnarodna naukovo-praktichna konferencіya «MINTT 2017. Suchasnі іnformacіyjnі ta іnnovacіyjnі tekhnologії na transportі» (23-25 travnya 2017, m. Kherson). – S. 13–14.
Fedorov A. I. Zmenshennya shіftіngu konteyjnerіv pri skladannі vantazhnogo planu sudna. // IV Mіzhnarodna naukovo-praktichna konferencіya «Bezpeka zhittєdіyaljnostі na transportі і virobnictvі – osvіta, nauka, praktika» – S.183–184.
Ambrosino, D., Anghinolfi, D., Paolucci, M. and Sciomachen, A. (2010) ‘An experimental comparison of different heuristics for the master bay plan problem’, Lecture Notes in Computer Science, Vol. 6049, pp.314–325.
Avriel, M., Penn, M. and Shpirer, N. (2000) ‘Containership stowage problem: complexity and connection to the coloring of circle graphs’, Discrete Applied Mathematics, Vol. 103, Nos. 1–3, pp.271–279.
Dubrovsky, O., Levitin, G. and Penn, M. (2002) ‘A genetic algorithm with a compact solution encoding for the containership stowage problem’, Journal of Heuristics, Vol. 8, No. 6, pp.585–599.
Fan, L., Low, M.Y.H., Ying, H.S., Jing, H.W., Min, Z. and Aye, W.C. (2010) ‘Stowage planning of large containership with tradeoff between crane workload balance and ship stability’, Proceedings of the International MultiConference of Engineers and Computers Scientists, Vol. III, pp.1–7.
Imai, A., Sasaki, K., Nishimura, E. and Papadimitriou, S. (2006) ‘Multi-objetive simultaneous stowage and loading planning or a container ship with container rehandle in yard stacks’, European Journal of Operational Research, Vol. 171, No. 3, pp.373–389.
Sciomachen, A. and Tanfani, E. (2007) ‘A 3D-BPP approach for optimizing stowage plans and terminal productivity’, European Journal of Operational Research, Vol. 183, No. 3, pp.1433–1446.
Vacca, I., Bierlaire, M. and Salani, M. (2007) ‘Optimization at container terminals: status, trends and perspectives’, 7th Swiss Transportation Research Conference, September, pp.1–21.
Wilson, I. and Roach, P.A. (1999) ‘Principles of combinatorial optimization applied to container-ship stowage planning’, Journal of Heuristics, Vol. 5, No. 4, pp.403–418.
Wilson, I. and Roach, P.A. (2000) ‘Container stowage planning: a methodology for generating computerised solutions’, Journal of the Operational Research Society, Vol. 51, No. 11, pp.1248–1255.
Опубліковано
2018-08-26