КУЛЬОВИЙ МЕХАНІЗМ ГАЗОРОЗПОДІЛУ ПОРШНЕВОГО ДВИГУНА

  • О. Є. Самарін Херсонська державна морська академія, м. Херсон
Ключові слова: механізм газорозподілу, запірна куля, сідельне кільце, приводний вал, зубчасте зачеплення

Анотація

Розроблено кульовий механізм газорозподілу поршневого двигуна, що складається з органу газорозподілу та приводу, розташованих у кришці циліндра. Орган газорозподілу виконано у вигляді запірної кулі з отвором, встановленої у сідельних кільцях з отворами, з приводом від приводного
валу, що має зубчасте зачеплення з розподільним валом. Отвір запірної кулі та отвори сідельних кілець виконано у вигляді овалу, більша вісь якого розташована уздовж валу. Сідельні кільця притискаються до запірної кулі за допомогою пружного елементу, наприклад тарілчастої пружини. Сідельні кільця та запірна куля виконані з жаростійкого матеріалу. Між запірною кулею та кришкою циліндра є порожнина для проходження охолоджувальної рідини. Приводний вал встановлено в антифрикційних втулках, а на його кінці виконано шліц, який входить у шліцьовий паз запірної кулі. Частота обертання приводного валу двотактного двигуна у два рази, а чотиритактного у чотири рази менша за частоту обертання колінчастого валу. Крутний момент з розподільного валу через зубчасте зачеплення передається на приводний вал, який через шліц і шліцьовий паз передає його на запірну кулю. Запірна куля разом з отвором обертається у сідельних кільцях. При збіганні отвору запірної кулі з отворами у сідельних кільцях гази вільно проходять через них, а при перекритті запірною кулею отворів у сідельних кільцях прохід газів припиняється. Отвір запірної кулі один раз збігається з отворами у сідельних кільцях за один оберт колінчастого валу двотактного двигуна і за два оберти колінчастого валу чотиритактного двигуна, забезпечуючи вільний прохід газів, що відповідає робочому циклу. Зношування запірної кулі компенсується притисканням її до сідельних кілець пружним елементом, наприклад тарілчастою пружиною. Застосування винаходу дозволить встановити на поршневий двигун простий та надійний механізм газорозподілу, що працює без ударних та інерційних навантажень з щільно прилеглими робочими поверхнями.

Посилання

1. Voznytskyi Y. V. Sudovыe dvyhately vnutrenneho shoranyia. Tom.1 / Y. V. Voznytskyi. – M. : Morknyha, 2008. – 282 s.
2. Hurevych D. F. Truboprovodnaia armatura : spravochnoe posobye. – L. : Mashynostroenye, 1981. – 368 s.
Опубліковано
2016-12-27