ТЯГОВІ ХАРАКТЕРИСТИКИ СИЛОВОЇ УСТАНОВКИ ЕЛЕКТРОБУСА

https://doi.org/10.33815/2313-4763.2019.2.21.036-043

  • А. В. Гнатов
  • Щ. В. Аргун
  • Г. А. Гнатова
Ключові слова: електромобіл, електросилова установка, електродвигу, тяговий електродвигун, електробус, енергоефективні технології

Анотація

Останнім часом все більше застосовуються енергоефективні та енергозберігаючі технології на транспорті. Стимулюється перехід транспорту на екологічно чисті технології, найбільше поширення з яких набули електротехнології. Одним з основних елементів електротранспорту є тягова силова установка. Проведено дослідження основних тягових характеристик силової установки електробуса міського призначення. Представлені графічні залежності тягового зусилля і швидкості електромобіля з триступеневою, двоступінчастою і одноступінчастою коробкою передач. Визначено, що досліджувані конструкції мають однакове тягове зусилля в залежності від швидкості, це вказує на те, що електричні транспортні засоби будуть мати однакові показники прискорення і однакову здатність долати підйоми. Представлено аналітичні співвідношення, що дозволяють визначити максимальний підйом, який електричний транспортний засіб може подолати на визначеній швидкості. Ефективність прискорення електричного транспортного засобу оцінюється часом, який потрібен для його прискорення від початкової до кінцевої швидкості. Для легкових автомобілів на відміну від електробусів, ефективність прискорення є більш важливою, ніж максимальна крейсерська швидкість і здатність долати підйоми.

Посилання

Hnatov, A., Arhun, Shch., Ponikarovska, S. & Ulyanets, O. (2018). Ultracapacitors electrobus for urban transport. IEEE 38th International Conference on Electronics and Nanotechnology (ELNANO-2018). April 24 – 26. Kyiv, 539–543. doi: 10.1109/ELNANO.2018.8477449.
Gnatov, А., Arhun, Shch. & Ulyanets, O. (2017). Joint Innovative Double Degree Master Program «Energy-Saving Technologies in Transport». IEEE First Ukraine Conference on Electrical and Computer Engineering (UKRCON). May 29–June 2 2017. Kyiv, 1203–1207.
Vehicle Emission Standards. 2016. Retrived from https://infrastructure.gov.au/roads/environment/emission – 03.07.2016.
Wang G. (2011). Advanced vehicles: costs, energy use, and macroeconomic impacts. Journal of Power Sources, Vol. 1 (196), 530–540.
Arhun, Shch. (2018). Rozraxunok osnovny`x xaraktery`sty`k tyagovogo asy`nxronnogo dvy`guna dlya elektry`chnoyi transmisiyi mis`kogo elektrobusa. Avtomobil`ny`j transport, 43, 36–46. doi: https://doi.org/10.30977/АТ.2219-8342.2018.43.0.36.
Dost, P. & Schael M. (2014). Constantinos Sourkounis. Comparison of Control Methods for Asynchronous Motors within Electric Vehicles. 2014 IEEE Vehicle Power and Propulsion Conference (VPPC), 1–6.
Chuanwei, Zhang & Nuoting Wang (2017). Research on asynchronous motor control of electric vehicle. 2017 International Conference on Mechanical, System and Control Engineering (ICMSC), 165–169.
Ene, Lucian-Vasile & Sănătescu, Diana-Ramona. (2017). Electric drive system for speed adjusting of a three-phase asynchronous motor using a PLC for propelling an electric vehicle. 2017 10th International Symposium on Advanced Topics in Electrical Engineering (ATEE), 597–600.
Rogério Paulo de F. Martins, Duarte M. Sousa, V. Fernão Pires, António Roque.(2013). Reducing the power losses of a commercial electric vehicle: Analysis based on an asynchronous motor control. 4th International Conference on Power Engineering, Energy and Electrical Drives, 1247–1252.
Huang, Wanyou, Wang, Guangcan & Yu, Mingjin. (2017). Analysis of the effect of driving motor on electric vehicle dynamic performance. International Journal Of Electric And Hybrid Vehicles, Vol. 9, Issue 4, 350–360.
Hnatov, A., Arhun, Shch. & Ponikarovska S. (2017). Energy saving technologies for urban bus transport. International Journal of Automotive and Mechanical Engineering, 14 (4), 4649-4664. doi: https://doi.org/10.15282/ijame.14.4.2017.5.0366.
Hnatov, A., Arhun, Shch., Bykova, O. & Pidgora, O. (2016). Elektrobus na superkondensatorax dlya mis`ky`x perevezen`. Visnyk KhNADU, 72, 29–34.
Arhun, Shch., Hnatov, A. & Ulyanets, O. (2016). Ekologichny`j ta energoefekty`vny`j atomobil`ny`j transporti jogo infrastruktura. Visny`k Zhy`tomy`rs`kogo derzhavnogo texnologichnogo universy`tetu, 2 (77), 18–27.
Hnatov, A., Arhun, Shch. & Trunova I. (2016). Teoriia elektropryvodu transportnykh zasobiv : pidruchnyk. Kharkiv : XNADU.
Ehsani, M., Gao, Y., Longo, S. & Ebrahimi, K. (2018). Modern electric, hybrid electric, and fuel cell vehicles. CRC press.
Опубліковано
2019-12-05