EVALUATION OF THE TEACHING STUDENTS

  • S. A. Volosinov Херсонська державна морська академія
  • I. V. Sokol Херсонська державна морська академія
  • S. N. Trigub Херсонська державна морська академія
Keywords: competencies, learning outcomes, assessment, assessment chart, nautical astronomy

Abstract

The concept of learning outcomes is clarified and the methods of assessment are considered in the article.
This work suggests the principle of constructing the learning outcomes assessment chart for student training module «Nautical Astronomy».
This article clarifies the concept «learning outcomes». Methods of formative and cumulative assessment are considered and interpreted as the component of educative process and the examples of formative and cumulative assessment types are given. The conception of permanent assessment is suggested. The principles of training outcomes assessment with suggested principle of constructing the learning outcomes assessment chart, that combines the types of formative and cumulative assessment when studying the module «Nautical Astronomy» in the course of navigator training are considered.

References

Звонников В. И. Оценка качества результатов обучения при аттестации (компетентностный подход) : учеб. пособие / В. И. Звонников, М. Б. Чеышкова. – Изд. 2-е, перераб. доп. – М. : Логос, 2012. – 280с.

Кеннеди Д., Хайленд Э., Райан Н. Написание и применение результатов обучения: практическое руководство. Реализация Болонского процесса в вашем вузе. Использование результатов обучения и компетенций // Болонский процесс : Результаты обучения и компетентносный подход (книга-приложение 1) / под науч. ред. д-ра пед. наук, профессора В. И. Байденко. – М. : Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2009. – 536 с.

Jenkins, A. & Unwin, D. (2001) How to write learning outcomes. Available online: http://www.ncgia.ucsb.edu/education/curricula/giscc/units/format/outcomes.html

Руководство по использованию ECTS. Точка доступа – http://euis.mgsu.ru/universityabout/UMO-ASV/dokumenty/intrerdok/ECTS_RUS.pdf

Комітет з вдосконалення якості Техаського університету. Точка доступу – http://qep.tamu.edu/documents/writing_outcomes.pdf

Крейг Л. Сканлан. Оценивание, определение качества, тестирование и выставление оценок. Точка доступа – http://www.uran.donetsk.ua/~masters/2013/fknt/sedakov/library/assessment_evaluation_testing_and_grading.htm

McAlpine, M. (2002). Principles of assessment. Glasgow: University of Glasgow, Robert Clark Center for Technological Education. Available at: http://www.caacentre.ac.uk/dldocs/Bluepaper1.pdf

Biggs J. (2003) Teaching for Quality Learning at University. Buckingham: Open University Press.

Міжнародна морська конвенція ПДНВ 78/95 з Манільськими поправками 2010 р.

Published
2015-08-26