ДЕМПФУВАННЯ ПІКОВИХ НАВАНТАЖЕНЬ КРЕЙЦКОПФНОГО ДИЗЕЛЯ

  • О. Є. Самарін Херсонська державна морська академія, м. Херсон
Ключові слова: телескопічний шток, крейцкопфний дизель, пікове навантаження, сила тертя, підшипник

Анотація

Розроблено телескопічний шток поршневого двигуна, що складається з поршневої і циліндричної частин та пружного елементу, у якому пружний елемент виконано у вигляді пружини стискання або тарілчастої пружини, встановленої зовні на поршневу частину штоку. Попередня сила стискання пружини менше максимальної сили газів при згорянні палива, але більше сили стискання газів у циліндрі. На поршневій частині штоку закріплено напрямні кільця з антифрикційного матеріалу, по периметру яких розташовано ущільнювачі. Циліндрична частина штоку має фланець, до якого кріпиться упор. У циліндричній частині штоку між напрямними кільцями виконано отвір. Виконання пружного елементу у вигляді пружини стискання або тарілчастої пружини, встановленої зовні на поршневій частині штоку, дозволяє забезпечити сталість робочих характеристик пружини упродовж усього періоду експлуатації та підібрати пружину необхідної пружності. Забезпечення попередньої сили стискання пружини менше максимальної сили газів при згорянні палива, але більше сили стискання газів у циліндрі дозволяє забезпечити стискання пружини при дії максимальної сили газів, при згорянні палива і зменшення ударного навантаження на деталі кривошипно-шатунного механізму та необхідної жорсткості штока при стисканні газів у циліндрі. Закріплення на поршневій частині штоку напрямних кілець з антифрикційного матеріалу, по периметру яких розташовано ущільнювачі, дозволяє зменшити силу тертя при переміщенні поршневої частини штоку відносно циліндрової частини та запобігти витіканню змащувального масла. Виготовлення на циліндричній частині штоку фланця, до якого кріпиться упор, дозволяє забезпечити збирання деталей штоку та обмежити переміщення поршневої частини штоку відносно циліндрової частини. Виконання у циліндричній частині штоку між напрямними кільцями отвору забезпечує надходження масла до напрямних кілець. Запропоноване технічне рішення дозволяє зменшити динамічне навантаження на вузли та деталі кривошипно-шатунного механізму, знизити швидкість зношування підшипників ковзання і збільшити строк експлуатації крейцкопфного дизеля.

Посилання

1. Voznickiyj I. V. (2008). Sudovihe dvigateli vnutrennego sgoraniya. Tom 1. M. : Morkniga.
2. Goc A. N. (2005)ю Kinematika i dinamika krivoshipno-shatunnogo mekhanizma porshnevihkh dvigateleyj : ucheb. Posobie. Vladimir : Redakcionno-izdateljskiyj kompleks VlGU.
3. Targ S. M. (1961). Kratkiyj kurs teoreticheskoyj mekhaniki. M. : Gosudarstvennoe izdateljstvo fiziko-matematicheskoyj literaturih.
4. Patent RF №2200857ot 29.05.2000, Dvigatelj vnutrennego sgoraniya.
Опубліковано
2016-07-23