КОМУНІКАТИВНА МЕТОДИКА НАВЧАННЯ МОРСЬКОЇ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ЯК ЕЛЕМЕНТ РЕАЛІЗАЦІЇ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ

  • В. Ф. Кудрявцева Херсонська державна морська академія
Ключові слова: компетентнісний підхід, комунікативне навчання, фінальна задача, комунікативна компетенція.

Анотація

Компетентнісний підхід, що експериментально впроваджується в Херсонській державній морській академії, вносить свої корективи у практику комунікативного навчання англійської мови за професійним спрямуванням. Компетентнісний підхід вибудовується навкруги поняття «комунікатиивна компетентність», що стає певним викликом для викладачів, хто ефективно працює в умовах комунікативного навчання, мета якого аналогічна – розвивати комунікативні уміння студентів. У звязку з цим, метою даної статті є здійснення порівняльного аналізу компетентнісного та комунікативного підходів до навчання морської англійської мови для вирішення завдання, впровадити компетентнісний підхід, що стоїть перед нами. У статті звертається увага на окремі практичні аспекти впровадження компетентнісного підходу в умовах комунікативного навчання морської англійської мови. Відмічаючи необхідність фокусованої роботи над такими елементами компетентнісного підходу, що доповнюють комунікативне навчання, як вичленення базових комунікативних компетенцій для розвязання практичних задач, визначення критеріїв оцінювання компетенцій і процедури демонстрації компетенцій; автор робить висновок, що коммунікативний і компетентнісний підходи є взаємодоповнюючими з невеликим набором відмітних характеристик. На думку автора, формула ефективного комбінування компенентнісного та комунікативного підходів до навчання морської англійської мови – висока майстерність організації комунікативного навчання плюс адекватно сформульовані та оцінені комунікативні компетенції, що вимагаються сучасною морською індустрією.

Посилання

Griffith W. I. Introduction to Competency-Based Language Teaching / W. I. Griffith // Mextesol Journal. – 2014. – Vol. 38, No. 2. – Р. 5-12.

Nkwetisama C. M. The Competency Based Approach to English Language Education and the Walls between the Classroom and the Society in Cameroon : Pulling Down the Walls // Theory and Practice in Language Studies. – Finland : Academy publisher. – 2012. – Vol. 2, No. 3. – Р. 516-523.

Richards J. Approaches and Methods in Language Teaching / J. Richards, T. Rodgers. – Cambridge University Press, 2014. – 317 c.

Тер-Авакян И. В. Компетентностная модель языкового обучения в техническом вузе / И. В. Тер-Авакян // Известия Волгоградского государственного педагогического университета. – 2010. – Выпуск № 1, том 45. – С. 136-139.

Опубліковано
2015-08-26