ВПЛИВ ТЕМПЕРАТУРНИХ ПОКАЗНИКІВ НА ПРАЦЕЗДАТНІСТЬ ДЕЙДВУДНИХ КАПРОЛОНОВИХ ПІДШИПНИКІВ

  • В. В. Просянок Азовський морський інститут Одеської морської національної академії, м. Маріуполь
Ключові слова: дейдвудний підшипник з капролона, працездатність, експлуатаційні параметри, теплостійкість.

Анотація

У статті запропонована методика розрахунку температурних показників дейдвудних капролонових підшипників і наведені деякі результати дослідження впливу експлуатаційних факторів на працездатність дейдвудних капролонових підшипників. Застосування капролона в якості матеріалу для дейдвудних підшипників на водяній мастилі показав досить надійні результати роботи по бронзовим і нержавіючим облицюванням. Однак за певних експлуатаційних умовах температура в дейдвудном підшипнику може перевищити теплостійкість капролона. Внаслідок цього несуча здатність підшипника різко знижується, відбувається підплавлення і прискорений знос підшипника. Незважаючи на широке застосування підшипників ковзання виготовлених з капролона в дейдвудних пристроях судів, методика їх теплового розрахунку недостатньо освячена і не дозволяє визначити вплив експлуатаційних факторів на надійність відповідального вузла судна. Враховуючи вищесказане, з метою підвищення надійності дейдвудних підшипників з капролона, актуальна розробка методики розрахунку температурних показників і визначення критичних експлуатаційних параметрів. У даній статті експлуатаційна температура капролонового дейдвудного підшипника c водяним мастилом і охолодженням визначається на основі складання теплового балансу теплоутворення в підшипнику і тепловіддачі. У результаті розрахунку визначено вплив деяких експлуатаційних параметрів на температуру нагрівання дейдвудного підшипника. У статті використані результати проведених досліджень температури нагріву дейдвудних підшипників з капролона на різних експлуатаційних режимах риболовних суден типу СЧС. Результати дослідження показали задовільну збіжність практичних і теоретичних параметрів. У статті зроблено висновок що, одним з визначальних факторів нагріву підшипників є розхід змащуючої-охолоджувальної рідини. Матеріали статті можуть бути використані при проектуванні дейдвудних пристроїв з використанням капролона в якості матеріалу підшипників.

Посилання

Корнилов Э. В. Дейдвудные устройства и валопровод морских судов (конструкция, эксплуатация, ремонт) / Э. В. Корнилов, П. В. Бойко, В. П. Смирнов. – Одесса : Феникс, 2008. – 200 с.

Решетов Д. Н. Детали машин / Д. Н. Решетов. – Л. : Машиностроение, 1964. – 724 с.

Иванов М. Н. Детали машин : учебник для машиностроительных специальностей вузов / М. Н. Иванов, В. А. Финогенов. – М. : Высш. шк., 2010. – 408 с.

Самсонов В. И. Судовые двигатели внутреннего сгорания : учебник / В. И. Самсонов, Н. И. Худов, А. А. Мирющенко. – М. : Транспорт, 1981. – 400 с.

Опубліковано
2014-08-26