ЩОДО ПРОБЛЕМИ З УДОСКОНАЛЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ СУЧАСНОГО МОРЯКА

  • Т. Г. Зайцева Херсонська державна морська академія
Ключові слова: самоменеджмент, інноваційні педагогічні технології, «людський фактор», психоемоційна стійкість, свідомий психологічний самовплив

Анотація

Об’єктом дослідження в статті виступає процес психологічної підготовки сучасного моряка. В якості предмету розглядається самоменеджмент психофізичних станів як продуктивна педагогічна технологія. Доводиться доцільність та можливість формування у майбутніх моряків умінь свідомого психологічного самоуправління без активізації вольових зусиль та додаткового напруження ЦНС. Розкривається специфіка методів тренінгової спрямованості, пояснюється їх значення та доцільність використання в процесі професійної психологічної підготовки курсантів вищих навчальних морських закладів. Розглянуто сутність та значення самоменеджменту психофізичних станів моряка як дієвої педагогічної технології свідомого психологічного самоуправління. Звернення курсантів та студентів ВНМЗ до цієї технології на підставі цілеспрямованої актуалізації складових їх людського ресурсу сприятиме підвищенню рівня індивідуальної психоемоційної стійкості та протистоянню явищу «людський фактор».

Посилання

Міжнародна Конвенція про підготовку та дипломування моряків та несення вахти 1978 р. (Конвенція ПДНВ 78/95) з поправками 2010 р.

Торский В. Г. Усталость на судне убивает: Продолжительность рабочего времени и времени отдыха моряков / В. Г. Торский, Л. А. Позолотин // Порты Украины. – Одесса, 1998. – 32 с.

Торский В. Г. Управление судовыми экипажами : навчально-практичний посібник / В. Г. Торский, В. П. Топалав. – Одеса : Астропринт, 2000. – 212 с.

Даниленко А. А. Психологические основы управления на морском транспорте : учебник. – СПб. : Издательство Санкт-Петербургского института истории РАН «Нестор-История», 2004. – 395 с.

Выживание и безопасность на море в вопросах и ответах : учебное пособие. – ЦПАП, 1997. – 84 с.

Пономарев В. Е. Человек и безопасность судовождения. – М. : Транспорт, 1976. – 152 с.

Снопков В. И. Безопасность мореплавания: учеб.для вузов / В. И. Снопков, Т. И. Конопелько, В. Б. Васильева ; под ред. В. И. Снопкова. – М. : Транспорт, 1994. – 247 с.

Алексишин В. Г. Международные и национальные стандарты безопасности мореплавания / В. Г. Алексишин, Л. А. Козырь, Т. Р. Короткий. – Одесса : Латстар, 2002. – 257 с.

Броневицкий Г. Психическая устойчивость – залог надежности профессиональной деятельности моряка / Г. Броневицкий, С. Ладнов. // Морской сборник. – 2006. – № 4. – С. 70-74.

Зайцева Т. Г. Психічна культура працівника ОВС як чинник попередження професійної психологічної деформації : науково-методичний посібник / Т. Г. Зайцева. – Херсон : ХЮІ ХНУВС, 2006. – 64 с.

Зайцева Т. Г. Теорія і практика самоменеджменту психофізичних станів моряка з активізації людського ресурсу та подолання проблеми аварійності на флоті : монографія / Т. Г. Зайцева, В. Ф. Ходаковський ; за ред. Т. Г. Зайцевої. – Херсон : ХДМА,

− 170 с.

Гримак Л. П. Резервы человеческой психики. Введение в психологию активности / Л. П. Гримак – М. : Политиздат, 1987. – 284 с.

Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології : навчальний посібник / І. М. Дичківська. – К. : Академвидав, 2004. – 352 с.

Добровольский И. Л. Самоменеджмент: эффективные технологии : практическое руководство для решения повседневных проблем / И. Л. Добровольский. – М. : Приор-издат, 2003. – 272 с.

Вудкок М. Раскрепощенный менеджер: Для руководителя-практика / М. Вудкок, Д. Френсис. – М. : Дело, 1991. – 220 с.

Колпаков В. М. Навчальна програма дисципліни «Теорія і практика самоменеджменту (для спеціалістів, магістрів іншого напрямку) / В. М. Колпаков. – МАУП, 2005. – 30 с.

Хижняк Л. М. Роль самоменеджменту в сучасних освітніх технологіях у вищій школі / Л. М. Хижняк // Сучасні освітні технології у вищій школі : матеріали міжнародної наук.-метод. конф. (1-2 лютого, 2007 р.) – К., 2007. – С. 118-120.

Опубліковано
2014-08-26