ЗАВАНТАЖЕННЯ СУДНА ТИПУ «КОАСТЕР» НАВАЛОЧНИМ ВАНТАЖЕМ З ВИКОРИСТАННЯМ МЕТОДУ «ПРИРОДНОЇ» СЕПАРАЦІЇ

  • В. Ю. Хомяков Одеська національна морська академія
  • В. Д. Савчук Одеська національна морська академія
Ключові слова: судно типу «коастер», навалочні вантажі, технологія завантаження.

Анотація

При експлуатації судна типу «коастер» не завжди є можливість рівномірно завантажити його трюм. Судно необхідно перетягувати повздовж терміналу, що приводить до формування в трюмі окремих насипів. У зв’язку з таким завантаженням, для розрахунку морехідних якостей судна пропонується вважати, що кожна окрема насип є окремим вантажем та має свою масу, своє плече, свій момент та інш. Такий спосіб був опробований на практиці при роботі т/х «PLATO»  в районах Північної Європи та Норвегії, в басейнах Норвезького, Північного та Балтійського морів. В статті розглянуті задачі, які вирішує вантажний помічник капітана при складанні плану завантаження судна типу «коастер» окремими насипами при одночасному перевезенні декількох видів або фракцій навалочних вантажів. Щоб не допустити їх змішування, пропонується використовувати метод розміщення вантажів в трюмі з використанням «природної» сепарації. Завантаження судна окремими насипами, які можуть бути отриманими двома способами організації технологічного процесу з використанням «природної» сепарації досягається при розв’язанні комплексної задачі – розрахунку кількості насипів, їх обсягів та висоти, а також кроків перестановки перевантажувача. Для визначення розмірів та кількості насипів навалочних вантажів в трюмі «коастера» при одночасному перевезенні декількох видів цих вантажів та завантаженні окремими насипами запропонована діаграма. Діаграма дозволяє виконати розрахунки кількості штабелів різних партій навалочних вантажів, визначити висоту та обсяг кожної партії з врахуванням значення кута природного укосу, а також кроків перестановки портового перевантажувача. Рейсові спостереження на т/х «PLATO» (типу «коастер») підтвердили, що наявність на судні діаграми дає можливість вантажному помічнику капітана скоротити затрати часу на розрахунки технологічного процесу завантаження та вантажного плану в цілому до 8-10%.

Посилання

Савчук В. Д. Технология погрузки металлолома на судно типа «коастер» / В. Д. Савчук, В. Ю. Хомяков // Судовождение : Сб. научн. трудов / ОНМА. – Вып. 22. – Одесса : «ИздатИнформ», 2013. – С. 202-210.

Хомяков В. Ю. Перевозка металлолома на судах типа «коастер» / В. Ю. Хомяков, В. Д. Савчук // Матеріали IV Міжнародної науково-технічної конференції «Інновації в суднобудуванні та океанотехніці» (9–11 жовтня 2013 року, м. Миколаїв). – Миколаїв : НУК імені адмірала Макарова, 2013. – С. 384-386.

Хомяков В. Ю. Расчет высоты штабеля навалочного груза при загрузке судов типа «коастер» / В. Ю. Хомяков, В. Д. Савчук // Матеріали науково-теоретичної конференції «Судноплавство: перевезення, технічні засоби, безпека», 19-20 листопада 2013 року. – Одеса : ОНМА, 2014. – С. 136-139.

Хомяков В. Ю. Смещение центра тяжести штабеля навалочного груза при загрузке судов типа «коастер» / В. Ю. Хомяков, В. Д. Савчук // Матеріали VIII Всеукраїнської науково-технічної конференції молодих вчених і студентів «Удосконалювання проектування та експлуатації морських суден і споруд» 2–6 грудня 2013 р. – Севастополь : СевНТУ, 2014. – С. 159-164.

Опубліковано
2014-08-26