СТАТИСТИЧНЕ МОДЕЛЮВАННЯ ХАРАКТЕРИСТИК СИСТЕМИ ВПОРСКУВАННЯ ПАЛИВА СУДНОВОГО СЕРЕДНЬООБЕРТОВОГО ДИЗЕЛЯ
https://doi.org/10.33815/2313-4763.2020.1.22.092-107
Анотація
Гідродинамічні процеси в системі впорскування палива в дизельних двигунах викликає наукових інтерес дослідження, що зумовлено формуванням економічних параметрів роботи дизелів в цілому.
На кафедрі суднових енергетичних установок Національного університету “Одеська морська академія” виконано експериментальне дослідження процесу подачі палива дизельної паливної апаратури на несталих і часткових режимах. Експериментальне дослідження проводилося на безмоторному стенді, обладнаному програмно-апаратним комплексом “тензостанція” і програмно-апаратним електромеханічним комплексом управління становищем рейки паливного насоса високого тиску, що дало можливість отримати експериментальні значення гідродинамічних процесів в паливній апаратурі суднового середньообертового дизеля в динамічному режимі.
Об'єктом дослідження є гідродинамічні процеси в паливній системі високого тиску при роботі по швидкісній і навантажувальної характеристикам. Предметом дослідження є взаємозв'язок параметрів подачі палива з режимними і регулювальними факторами, а також аналіз статистичних параметрів отриманих регресійних моделей.
В роботі представлені результати моделювання характеристик системи подачі палива суднового середньообертового дизеля в формі статистичних залежностей основних показників впорскування від регулювальних і експлуатаційних параметрів, так як дана форма є оптимальною для складання аналітичних моделей з оформленням результатів у формі регресійних залежностей.
Сформовані регресивні моделі відображають взаємозв'язок параметрів процесу впорскування для швидкісної і навантажувальної характеристиці суднового середньообертового дизеля.
Проведене дослідження показало статистичну значущість представлених моделей (кута вприскування, тиску палива в штуцері паливного насоса, тиску в паливному каналі форсунки від частоти обертання розподільного валу) та їх придатність в оцінці швидкісний і навантажувальної характеристики суднового середньообертового дизеля.
Посилання
Половинка Э. М., Слободянюк Н. В. Нагрузочная характеристика системы впрыскивания топлива судового среднеоборотного дизеля в условиях динамических испытаний. Technology audit and production reserves. 2018. № 6/1 (44). С. 41–49.
Половинка Э. М., Слободянюк Н. В. Скоростные характеристики системы топливоподачи судового среднеоборотного дизеля на переменных режимах. Молодий вчений. 2016. № 3 (43). С. 735–740.
Патрахальцев Н. Н., Пономарёв М. Н., Савастенко А. А. Влияние переходных процессов в топливной аппаратуре дизеля на его динамические качества. Вестник РУДН. Инженерные исследования. 2003. №1. С. 15–18.
Патрахальцев H. Н. Влияние переходных процессов в топливной аппаратуре на динамические свойства дизеля. Известия ВУЗов. Москва : Машиностроение, 1987. № 4. С. 65–80.
Леонов О. Б., Патрахальцев H. Н. Построение характеристики переходного процесса с учётом особенности топливоподачи при неустановившемся режиме дизеля. Известия ВУЗов. Москва : Машиностроение, 1971. № 7. С. 35–39.
Газале А., Камышников О. В., Патрахальцев H. Н. Влияние переходных процессов в топливной аппаратуре дизеля ЯМЭ-238 на эффективность операции разгона. Известия ВУЗов. Москва : Машиностроение, 1985. № 10. С. 85–89.
Овчаренко С. М., Корнеев П. С., Четвергов В. А.Влияние переходных процессов на расход топлива дизелем в эксплуатации. Известия Транссиба. 2012. № 1 (9). С. 27–32.
Хомич А. З., Тупицын О. И., Симсон А. Э. Экономия топлива и теплотехническая модернизация локомотивов. Москва : Транспорт, 1975. 264 с.
Коссов Е. Е., Сухопаров С. И. Оптимизация режимов работы тепловозных дизель-генераторов. Москва : Интекст. 1999. 184 с.
Стенд для дослідження і регулювання паливної апаратури дизелів, патент u201805581. Сайт Державного підприємства Український інститут інтелектуальної власності (УКРПАТЕНТ). URL : http://base.uipv.org/searchINV/search.php?action =viewdetails&IdClaim=255858