БАЛАСТУВАННЯ АВАРІЙНОГО СУДНА ПРИ ПОСАДЦІ НА МІЛИНУ

https://doi.org/10.33815/2313-4763.2020.2.23.050-057

  • С. В. Терлич Херсонськa філія Національного університету кораблебудування імені адмірала Макарова https://orcid.org/0000-0002-6044-3087
Ключові слова: аварійне судно, посадка на мілину, мілководдя, хитавиця суден

Анотація

Реалізується методика баластування аварійного судна при посадці на ґрунт та запобігання його викидання силами хвиль та вітру на мілину. Мета досягнута шляхом створення та аналізу математичної моделі аварійного судна, яке підлягає баластуванню і в той же час дрейфує під впливом дій вітру та хвиль в умовах мілководдя та із високою ймовірністю викидання судна на мілину. Розглянуто математичну модель позиціонування судна при контакті із дном акваторії шляхом прийняття та переміщення рідкого баласту вздовж корпусу. Запропоновано розрахункові залежності та номограми для визначення раціональної кількості баласту, його позиціонування та переміщення. Надано рекомендації щодо запобігання дрейфу судна під час аварійного контакту із ґрунтом. З’ясовано, що запропоновані графічні залежності підвищать ефективність запобігання дрейфу аварійного судна та сприятимуть підготовці екіпажу судна до погіршення погодних умов, зменшенню ступеню пошкоджень та об’єму рятувальних робіт.

Посилання

Яркин П. И. Управление судном. Одесса : ОНМА, 2006. 156 с.

Снопков В. И. Управление судном. учеб. для ВУЗзов. Санкт-Петербург : АНО НПО «Профессионал», 2004. 536 с.

Руководство по техническому наблюдению за судами в эксплуатации. Санкт-Петербург : РМРС, 2003. 226 с.

СОЛАС 74. Международная конвенция по охране человеческой жизни на море. Санкт-Петербург : ЦНИИМФ, 2015. 1088 с.

Кодекс торгівельного мореплавства України. Інтернет-ресурс. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/176/95-%D0%B2%D1%80#Text

Борисов Р. В., Семенова В. Ю. Качка корабля. Санкт-Петербург : СпБГМТУ, 2006. 94 с.

Гулиев, Ю.М. Гребные винты. Москва : Морской транспорт, 1961. 134 с.

Сизов В. Г. Об одном способе улучшения формы судна. Вестник ОНМУ. Одесса : ОНМУ, 2006. Вып. 19. С. 14–19.

Vossers G. Fundamentals of the Behavior of Ships in Waves. JSP. 1961. P. 13–28.

Бурячок В. В. К теории качки крупнотоннажных судов на портовых акваториях. Москва :Труды Союзморниипроект, 1982. 212 с.

Павленко В. Г. Ходкость и управляемость судов. Москва : Морской транспорт, 1991. 397 с.

Інститут гідромеханіки НАН України. Офіційний сайт. URL : http://www.hydromech.com.ua/rus/activity.html.

Аварии и прошествия. Интернет-ресурс. URL : https://mortrans.info/allnews.

Родионов А. А., Аунг Куи Мьинт. Численное моделирование аварийного разрушения днищевого перекрытия при контакте с подводным камнем В сборнике «Труды Крыловского государственного научного центра». Вып. 82 (366). Санкт-Петербург, 2014. С. 31–36.

Муромов И. Сто великих кораблекрушений. Москва : Вече, 2015. 321 с.

Олейник Е. А. Анализ причин кораблекрушений, безопасность гражданского судоходства. Актуальные проблемы развития судоходства и транспорта в азиатско-тихоокеанском регионе : материалы Международной научно-технической конференции. Владивосток : ФГАОУ ВО ДальФУ, 2019. С. 36–40.

Труднев С. Ю., Нистор А. С. Анализ аварийности судов рыбопромыслового флота дальнего востока. Техническая эксплуатация водного транспорта : проблемы и пути развития. Петропавловск-Камчатский : КГУ, 2018. С. 21–28.

Опубліковано
2021-01-21