ОСОБЛИВОСТІ ОСОБИСТОСТІ СТУДЕНТА ЯК СКЛАДОВІ ЙОГО ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ

  • В. А. Євдокимова Херсонська державна морська академія, м. Херсон
  • Р. П. Кисляк Психологічний центр, м. Макіївка
  • Л. Г. Хаєт Служба допомоги, м. Берлін, Німеччина
  • І. Є. Шупік Херсонський національний технічний університет
Ключові слова: професійна компетентність, психофізіологічні властивості, особливості особистості, психодіагностичний комплекс, статеві відмінності

Анотація

У статті розглянуто особливості особистості студента як складові його професійної компетентності. Вказані тенденції розвитку суспільства, що підвищують внесок особистісних властивостей у професійну компетентність. Відзначено важливість проблеми створення системи визначення та розвитку, крім знань, умінь і навичок, особистісної, насамперед, комунікативної компетентності випускника ВНЗ. Розроблено систему психодіагностичних методик, що дозволяє ефективно виявляти психофізіологічні і психологічні характеристики студентів вузу. Показані статеві відмінності психофізіологічних і психологічних характеристик студентів ВНЗ, вплив сімейного стану (шлюбу) на основні психофізичні та особистісні властивості, встановлено взаємозв’язки різних показників психофізіологічних і психологічних характеристик студентів ВНЗ, які мають високу статистичну значущість.

Посилання

1. Habermas J. Zur Entwicklung der Interaktion Kompetenz // Manuskript, Starnberg: Max Planck Institut, 1975. – 69 р.
2. Sokhan L. Zhittєva kompetentnіstj u tekhnologії zhittєzdіyjsnennya / Sokhan L., Єrmakov І. // Kroki do kompetentnostі ta іntegracії v suspіljstvo : naukovo-metodichniyj zbіrnik. – K. : Kontekst, 2000. – 336 s.
3. Klimenko N. Yu. Socialjno-pedagogicheskaya kompetentnostj specialistov socialjnoyj sferih / N. Yu. Klimenko // Pedagogika. – 2003. – № 2. – S. 22-28.
4. Sidorenko E. V. Trening kommunikativnoyj kompetentnosti v delovom vzaimodeyjstvii. – SPb : Rechj, 2002. – 208 s.
5. Kompetenztraining / Hrsg. W.D. Oswald, T. Gunzelmann. – Göttingen, 2001. – 546 s.
6. Vyalikova G. S. Dukhovnostj v strukture professionaljnoyj kompetentnosti uchitelya i puti ee formirovaniya v vihssheyj shkole / G. S. Vyalikova // Dukhovnostj lichnosti : problemih obrazovaniya i vospitaniya (istoriya i vospitanie). – M., 2001. – S. 197-206.
7. Rukasov V. I. Upravlenie vihsshim uchebnihm zavedeniem na osnove ideyj paternalizma i konvergencii cennosteyj / V. I. Rukasov, G. L. Khaet, Yu. N. Marilova // Pridnіprovsjkiyj naukoviyj vіsnik. Donbasjkiyj vipusk : materіali mіzhnarodnoї naukovo-tekhnіchnoї konferencії «Problemi і praktika upravlіnnya v ekonomіchnikh sistemakh», 1998. – № 108 (175). – S. 107-109.
8. Calchera F., Weber J C. Entwicklung und Forderung von Basiskompetenzen // Schlusselqualifikationen. – 1990. – H. 116. – Р. 178-201.
9. Khaet L. G. Obobthennaya modelj processa professionaljnoyj adaptacii uchitelya / Khaet L. G., Solodukhova O. G. Savrasov V. P. // Matematichne modelyuvannya v psikhologіchnikh і pedagogіchnikh doslіdzhennyakh ta navchannі. – Dnіpropetrovsjk : DDU, 1996. – S. 84-86.
10. Khaet L. G. Socialjnihe ekspektacii i zhiznennihe cennosti vihpusknikov shkolih i studentov / Khaet L. G., Davydova E. G., Krotovskaya L. I. // Produktivnіstj : naukovo-praktichniyj zhurnal. – 1999. – № 3. – S. 89-100.
11. Iljin E. P. Psikhomotornaya organizatsiya cheloveka. – SPb. : Piter, 2003. – 384 s.
12. Khaet L. G. Psikhomotornihe i sensomotornihe testih v diagnostike stressovihkh sostoyaniyj / L. G. Khaet, E. V. Zozulya, A. V. Temirov // Nauka i osvita : materіali Mіzhnarodnogo kongresu «Stresi v povsyakdennomu zhittі dіteyj». – Odesa : Pіvdenniyj naukoviyj centr APN Ukraїni, 2000. – S. 107-108.
Опубліковано
2015-12-26