ОСОБЛИВОСТІ ПАРАМЕТРИЧНОГО ПРОЄКТУВАННЯ КОНСТРУКЦІЙ КОМПОЗИТНОГО ПЛАВУЧОГО ДОКУ

10.33815/2313-4763.2018.2.19.154–164

  • К. В. Кириченко Херсонська філія Національного університету імені адмірала Макарова, м. Херсон https://orcid.org/0000-0002-0974-6904
  • Ю. В. Яглицький Херсонська філія Національного університету імені адмірала Макарова, м. Херсон https://orcid.org/0000-0002-4865-0411
  • О. В. Щедролосев Херсонська філія Національного університету імені адмірала Макарова, м. Херсон https://orcid.org/0000-0001-7972-3882
Ключові слова: композитний плавучий док, докові конструкції, технологічний процес, геометрична модель форми корпусу дока, автоматизоване параметричне проєктування, математична модель корпусу дока, технологічність

Анотація

У статті проаналізовано використання методики автоматизованого проєктування при проєктуванні технологічних процесів (ТП) побудови плавучого дока шляхом декомпозиції складних об’єктів на окремі підсистеми. Розробка найкращого варіанту ТП є передумовою для вирішення технічних, економічних і організаційних задач у конкретних виробничих умовах. Тому виникає необхідність у новому підході до проєктування ТП - моделюванні й автоматизованому проектуванні (АП). Системний підхід у АП передбачає декомпозицію корпусу дока на окремі складові й забезпечує спрощення вирішення проєктувальних завдань. При розробці систем АП поняття «моделювання» використовується як умовна розрахункова схема. Це поняття визначає також систему залежностей – математичну модель, яка складається відповідно з умовною розрахунковою схемою. Наведено структурні схеми процесу автоматизованого параметричного проєктування (АПП) конструкцій дока та структурно-логічні схеми процессу проєктування конструкцій корпусу доку. Розкрито основні принципи організації АПП докових конструкцій. Основними структурними елементами АПП є геометричне і конструктивне моделювання корпусу дока. Саме рішення задач геометричного і конструктивного моделювання дозволяє забезпечити ефективне АПП конструкцій. Показано, що, використовуючи інноваційні комп’ютерні технології, необхідно проєктувати корпусні конструкції, орієнтуючись не тільки на економічні критерії. Наприклад, одним з найбільш важливих показників якості проєктування є забезпечення міцності конструкцій. У статті представлено алгоритм розрахункового проєктування конструкцій корпусу судна з урахуванням вимог забезпечення міцності. Рішення завдання проєктування безпосередньо пов’язано з визначенням мінімальної маси корпусу. При вирішенні завдань проєктування конструкції корпусу в якості найбільш простої цільової функції може бути вартість матеріалу, яка при фіксованих значеннях межі плинності матеріалу висловлює його масу. Пропонується оптимізація вирішення завдань автоматизованого проєктування технологічних процесів побудови композитного дока здійснювати за допомогою математичної моделі корпусу дока, що дозволяє визначати параметри міцності, технологічності та економічної ефективності.

Посилання

1. Shchedrolosiev, A. V.& Kyrychenko, K. V. (2018). Analiz sostoyaniya stroitelstva plavuchikh dokov [Analysis of the state of construction of floating docks]. Nauchnye trudy Azerbaydzhanskoy gosudarstvennoy morskoy akademii [Scientific works of the Azerbaijan State Maritime Academy], issue 1, 48–58.
2. Mishutin, N. V. & Mishutin, A. V. (2002). Zhelezobetonnyie plavuchie sooruzheniya i perspektivyi ih ispolzovaniya [Reinforced concrete floating structures and prospects for their use]. Visny`k Odes`koyi derzhavnoyi akademiyi budivny`cztva i arxitektury` [Bulletin of the Odessa State Academy of Civil Engineering and Architecture], issue 6, 181–187.
3. Kyrychenko, K. V. & Shchedrolosiev, A. V. (2018). Usovershenstvovanie tehnologii stroitelstva kompozitnyih plavuchih dokov bolshoy pod’emnoy silyi [Improving the technology of construction of high-lift composite floating docks]. Science and Education a New Dimension, issue 158, pp. 61–68.
4. Rashkovsjkyj, А. S. et al. (2008). Proektirovanie, tehnologiya i organizatsiya stroitelstva kompozitnyih plavuchih dokov [Design, technology and organization of the construction of composite floating docks], Nikolaev.
5. Kobern, A. (2002). Sovremennyie metodyi opisaniya funktsionalnyih trebovaniy k sistemam [Current methods of describing functional requirements for systems], Moskva. 6. Vendrov, A.,M. (2006). CASE-tehnologii. Sovremennyie metodyi i sredstva proektirovaniya informatsionnyih sistem [CASE technology. Advanced methods and tools for information system design]. Finansyi i statistika [Finance and Statistics].
7. Garin, E. N., Smirnov, Yu.A. & Tryaskin V. N. (1997). Metodologiya parametricheskogo proektirovaniya v spetsializirovannyih SAPR sudovyih konstruktsiy [Methodology of parametric design in specialized CAD systems intended for ship]. Trudyi konferentsii MORINTEH’97 [Proceedings of the conference MORINTECH’97], Vol. 4, 270–273.
8. Aleksandrov, V. L., Perelyigin, A. V. & Sokolov V. F (2003). Sudostroitelnoe predpriyatie v usloviyah ryinka: problemyi adaptatsii i razvitiya [Shipbuilding Enterprise in Market Conditions: Problems of Adaptation and Development.]. Sankt Peterburg.
9. Zaharov, I. G. (2006). Obosnovanie vyibora. Teoriya praktiki [Substantiation of the choice. Theory of practice]. Sankt Peterburg.
10. Tryaskin, V. N., Le Min Thu. (2011). Postanovka zadachi avtomatizirovannogo parametricheskogo proektirovaniya konstruktsii doka po trebovaniyam k prochnosti i ustoychivosti pri obschem poperechnom izgibe [Statement of the problem of automated parametric design of the dock hull according to the requirements for its strength and stability in general transverse bending]. Morskie intellektualnyie tehnologii [Marine intellectual technologies], issue 2(12), 41–44.
11. Le Min Thu. (2011). Reshenie zadachi parametricheskogo proektirovaniya konstruktsiy korpusa plavuchego doka po trebovaniyam k prochnosti i ustoychivosti pri obschem poperechnom izgibe [Solution to the problem of parametric design of the floating dock hull structures according to the requirements for its strength and stability in general transverse bending] Vestn. Astrahan. gos. tehn. un-ta. Ser.: Morskaya tehnika i tehnologiya [Vestn. Astrakhan. state tech. university. Marine engineering and technology], issue 2, 32–38.
Опубліковано
2019-01-26