МАТЕМАТИЧНА МОДЕЛЬ СИСТЕМИ АВТОМАТИЧНОГО КОНТРОЛЮ СТАНУ ОБ'ЄКТА ЗА ВЕКТОРОМ ПАРАМЕТРІВ СИСТЕМИ

10.33815/2313-4763.2021.2.25.092-100

  • С. О. Рожков Херсонська державна морська академія, м. Херсон
  • К. В. Кондрашов Херсонська державна морська академія, м. Херсон
  • К. В. Тимофеєв Херсонська державна морська академія, м. Херсон
  • І. Б. Бутаков Херсонська державна морська академія, м. Херсон
  • М. В. Старов Херсонська державна морська академія, м. Херсон
Ключові слова: аварійно-попереджувальна сигналізація, діагностування, інформаційна система, надійність, експлуатація

Анотація

У статті розглядається перспективний метод діагностики та автоматичного контролю за вектором параметрів для вирішення проблеми підвищення ефективності експлуатації суднової аварійно-попереджувальної системи (АПС). У математичній моделі системи діагностування стану суднових систем реалізовано алгоритм, який дозволяє забезпечити автоматичний моніторинг та прогнозування стану судна та його систем. Реалізація в системі управління додаткового зворотного зв'язку у вигляді регулятора дозволяє не тільки накопичувати інформацію про прийняті рішення, отримані результати та сигнали про несправності, але й забезпечує сумісність результатів на основі діагностичної інформації. Використання системи підтримки прийняття рішень зі зворотним зв'язком (СППР, англ. DSS – decision support system) у завданнях автоматичного контролю, як інтелектуальної системи із спостерігачем за вектором стану, дозволяє отримувати інформацію про стан суднових систем у режимі реального часу та прогнозувати їхній майбутній стан.

Посилання

1. KONSBERG. Standard K-Chief 600 Alarm and Monitoring System / 354760 / Rev.D March 2013 © Kongsberg Maritime AS.
2. KONSBERG. Kongsberg K-Chief 500/600 Marine Automation System Installation Manual /311956 / F March 2013 © Kongsberg Maritime AS.
3. Zgurovskiyj, M. Z. Sistemnihyj analiz: problemih, metodologiya prilozheniya / M. Z. Zgurovskiyj, N. D. Pankratova. K.: Naukova dumka, 2005. – 742.
4. Akimov V. A. Nadezhnostj tekhnicheskikh sistem i tekhnogennihyj risk
/ V. A. Akimov, V. L. Lapin, V. M. Popov. M.: Delovoyj ehkspress, 2002. – 367 s.
5. Portnyagin N. N., Pyukke G. A. Teoriya, metodih i ehksperimentih resheniya zadach diagnostiki sudovihkh ehlektricheskikh sredstv avtomatizacii. – SPb.: Sudostroenie, 2004. 162 s.
6. Tikhonov A. N. Differencialjnihe uravneniya 4-e izd. A.N. Tikhonov, Vasiljeva A. B. Sveshnikov A. G. M.: Fizmatlit. 2002. 232 s.
7. Vihchuzhanin V. V. Informatizaciya distancionnogo diagnostirovaniya sostoyaniya slozhnihkh tekhnicheskikh sistem [Tekst] / V. V. Vihchuzhanin, S. N. Konovalov // Informatika i matematicheskie metodih v modelirovanii, 2016. – Tom 6, №1. – S. 303–311.
8. Sergiy Rozhkov, Kostyantyn Kondrashov, Oksana Tereshchenkova, Maryna Falenkova. Informational expert system for minimizing the time in searching of ship electrical equipment failures. CEUR-WS.org/Vol–2845 – Information technology and interactions (IT&I 2020), р. 418–426.
9. Sergiy Rozhkov, Kostyantyn Kondrashov, Oksana Tereshchenkova, Maryna Falenkova. Informational Expert System for Minimizing the Time in Searching of Ship Electrical Equipment Failures Proceedings of the 7th International Conference "Information Technology and Interactions" (IT&I-2020). Workshops Proceedings Kyiv, Ukraine, December 02-03, 2020. P. 170–180. http://ceur-ws.org/Vol-2845/Paper_17.pdf.
10. Kashtalyan P. V., Rozhkov S. O. Mathematical and information provisions of bridge team training control systems // Electronics and Control Systems, 2019. No2(06). P. 61–69. (ISSN 1990–5548) doi: 10.18372/1990-5548.60.13816.
Опубліковано
2022-01-27
Розділ
АВТОМАТИЗАЦІЯ ТА КОМП’ЮТЕРНО-ІНТЕГРОВАНІ ТЕХНОЛОГІЇ