ДОСТУПНІСТЬ ПАСАЖИРСЬКОГО ТРАНСПОРТУ ДЛЯ НАСЕЛЕННЯ З ОГЛЯДУ ФОРМУВАННЯ ТАРИФУ

10.33815/2313-4763.2023.1–2.26–27.107–118

Ключові слова: тариф, пасажирські перевезення, заробітна плата, графік, комфортність, пасажирський транспорт, прибутковість перевезень, якість перевезень

Анотація

Відставання розвитку пасажирського транспорту від потреб населення у пересуваннях викликає соціально-економічні проблеми та негативно позначається на роботі інших галузей економіки міста. Робота громадського транспорту є важливим показником якості життя у місті та одним із критеріїв оцінки діяльності місцевої влади. При організації пасажирських перевезень потрібне проведення грамотної цінової політики, оскільки від неї залежить фінансова стабільність підприємств транспорту. Для значної частини населення транспортні витрати займають вагому частку у загальних споживчих витратах. Пасажирські перевезення впливають на транспортну доступність регіонів, рівень транспортної рухливості населення і добробуту громадян – мають велику соціальну значимість. З точки зору економічної доцільності пасажирські перевезення необхідно організувати таким чином, щоб забезпечити населення необхідними комунікаціями, при цьому мають бути ефективно використані енергетичні, фінансові та інші ресурси за необхідного рівня якісного обслуговування. Яскраво виражений соціально-значущий характер роботи громадського пасажирського транспорту має підкріплюватися у гарантованості високої якості перевезень найменш забезпеченим категоріям пасажирів. У роботі запропонована економіко-математична модель для формування тарифу на пасажирські перевезення з урахуванням належного рівня якості та соціально-економічного розвитку регіону.

Посилання

1. Lubyany, P. V., Voytovic, O. A., Lub'yanaya, N. P. (2021). Mathematical model dlya opredeleniya rational version of passenger route network // Metody i instrumenty analiza i prognozirovaniya rynochnoy situatsii v obespechenii ustoychivosti sub"yektov khozyaystvovaniya: monografiya / pod obshch. red. N. V. Shandovoy. – Kherson: OLDI-PLYUS, 2021. – S. 160–178.
2. Tkach, V. A., Lubyanoy, P. V., Voytovich, O. A. (2020). Model' vnedreniya dopolnitel'nykh ostanovok gorodskogo passazhirskogo transporta. Vestnik Khersonskogo natsional'nogo tekhnicheskogo universiteta – №4(75). – S. 20–27.
3. Lubyanoy, P. V., AntonyakМ P. O. (2023). Formirovaniye ratsional'noy skhemy oplaty za predostavleniye uslug po perevozke passazhirov v gorodakh. Sinergiya nauki i biznesa v poslevoyennom obnovlenii khersonshchiny materialy Mezhdunarodnoy nauchno-prakticheskoy konferentsii 26–28 aprelya 2023 g. V dvukh tomakh Tom 2 S. 302–306.
4. Ponkratov, D. P. (2020). Formalizatsiya vzaimosvyazi mezhdu pokazatelyami urovnya zapolneniya gorodskikh passazhirskikh transportnykh sredstv. Kommunal'noye khozyaystvo gorodov. Khar'kov. T. 6. № 152. S. 196–203.
5. Otchet o nauchno-issledovatel'skoy rabote (2021). «Obsledovaniye passazhiropotokov na gorodskikh avtobusnykh i trolleybusnykh marshrutakh obshchego ispol'zovaniya v g. Kherson»; KHNTU dogovor ot 23.07. № 148 – 2021 – 51 s.
6. Makarenko, V. D., Lubyanoy, P. V., Voytovich, A. A. (2023). Kachestvo passazhirskikh transportnykh uslug na baze nefinansovykh kharakteristik. VESTNIK KHNTU № 1(84). S. 48–55.
7. Rea, J. C. Designing Urban Transit Systems: Na prilozhenii k Route Technology Selection Problem. V Highway Research Record 417, HRB, National Research Council, Washington, DC, 1972, P. 49–61.
8. Sharp, G. P. (1974). Public Transit System Network Models: Konsul'tatsiya po stroitel'stvu, Paskhengeru puteshestviya i Dolgosrochnomu kontinentu i Avtomobil'naya Scheduling Cost.Ph.D. dissertation. Georgia Institute of Technology, Atlanta.
9. Hsu, J. and Surti, V. H. (1977). Unichtozheniye prilozheniy k bus net – rabota dizayna, perevozka stroitel'nykh materialov ASCE, Vol. 103, P. 447–439.
10. Juskevicius, P., Valeika, V., Burinskiene, M., Paliulis, G. (2006). Lithuanian urban transport systems, Klaipeda:monograph. Vilnius: Technika. – 181 p.
11. Small, Kenneth A. (1992). Urban transportation economics. Philadelphia, Penn.: Harwood Academic Publisher.
12. Oleynik, N. M., Makarenko, S. M. (2021). Osobennosti ispol'zovaniya metodov biznes-analiza po obespecheniyu ekonomicheskoy ustoychivosti i ustoychivomu razvitiyu predpriyatiya. Metody i instrumenty analiza i prognozirovaniya rynochnoy situatsii v obespechenii ustoychivosti sub"yektov khozyaystvovaniya: monografiya / pod obshch. red. N.V. Shandovoy. Kherson: OLDI-PLYUS. 280 s.
13. Ponkratov, D., Gyuleyev, N., Voronko, V., Ostashevskiy, S., Psol, S., Bugayov, I. (2020). Razvitiye modeley dlya pooshchreniya driver's failurefree operation in transportation system under conditions of traffic congestion. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. №3, P. 24–38. Rezhim dostupu:https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85081979671&doi=10.15587%2f1729-4061.2020.194449&partnerID=40&md5=ea68bf4fa8fc beca31192ace21825a82.
14. Ponkratov, D., Davidich, Y., Kopytkov, D., Samchuk, G., Kush, Y. (2023). Public Transit Crowding Estimation Indicators: comparative analysis, Conditions of Application, Interaction. In International Conference on Smart Technologies v Urban Engineering. Lecture Notes v Networks and Systems. Vol. 536. P. 764–774. Rezhim dostupa: https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85144237140&origin=resultslist&sort=plf-f&src=s&st1=Public+transit+crowding+estimation+in dicators%3a+comparative+analysis%2c+ conditions+of+application%2c+interaction&sid=b551781d5d7484e385b7c420598edf04&sot=b& sdt=b&sl=122&s=TITLE-ABS KEY%28Public+transit+crowtions+of+application%2c+interaction %29&relpos=0&citeCnt=0&searchTerm.
15. Khorbakhov, P., Makarikhev, O., Svichinskiy, S., Ivanov, I. (2022). Framework dlya proyektirovaniya skhemy torgovykh resursov dlya transportnoy pomoshchi modelirovaniya v gorodakh. Transportation, 2022, 49(1), p. 115–136. https://link.springer.com/article/ 10.1007/s11116-021-10168-6.
Опубліковано
2023-12-25