ВПЛИВ КОНСТРУКТИВНИХ ПАРАМЕТРІВ ЕЛЕКТРОХОДІВ НА ПОКАЗНИКИ ВИКОНАННЯ МАНЕВРУ «ЗИГЗАГ»

10.33815/2313-4763.2023.1–2.26–27.056–068

Ключові слова: пропульсивний комплекс електроходу, моделювання перехідних режимів, маневр «зигзаг», показники якості маневрування, вплив довжини корпусу

Анотація

Мета досліджень – розробка методу оцінки впливу конструктивних параметрів корпусу електроходів на маневрені показники. Методика. При маневруванні всі складові пропульсивних комплексів працюють у перехідних режимах, суттєво впливаючи один на одного. Обґрунтовано комплексний підхід до побудови методу оцінки показників маневрування. В основу аналізу закладено математичну модель перехідних режимів суднових пропульсивних комплексів. Використані основні положення теорії динамічної подоби. Результати. Знайдено критерії динамічної подоби, які суттєво впливають на показники маневрування. Розроблено метод оцінки показників якості виконання маневру «зигзаг». Проведено порівняльний аналіз впливу подовження корпусу електрохода на основні показники якості маневрування. Показано, що зі збільшенням довжини судна до 10% основні показники, відповідно зі Стандартами маневреності, не погіршуються. Показники роботи електроенергетичної установки не перевищують допустимі межі. Подовження, з метою економічної доцільності, корпусу судна в зазначених межах допустиме. Наукова новизна. Основні положення, які використані під час побудови методу, забезпечують його універсальність. Перехід до узагальнених безрозмірних параметрів дозволяє охопити дослідженнями великий клас суден. Практична значимість. Розроблений метод розрахунку дає можливість оцінювати ступінь відхилення показників маневреності електроходів при введенні  додаткових вставок у корпус судна. З'являється можливість прогнозувати маневрені якості модернізованих суден. Бібл. 15 табл. 3, рис. 5.

Посилання

1. Cruise Market Watch: веб-сайт. URL: https://cruisemarketwatch.com/passenger-origins.
2. Cruise Lines International Association (CLIA). URL: https://www.cruising.org.au.
3. Det Norske Veritas Holding AS (“DNV Holding”). (2014). Access mode. Electronic resource: www.dnv.com. Alexandros Chiotopoulos, Gerd-Michael Wuersig, Atle Ellefsen. Retrofitting cruise ships to LNG by elongation. LNG as ship fuel the future. Today No 01.
4. Shumylo, O. (2023). Optymizatsiya rozmirnoyi modernizatsiyi pasazhyrsʹkykh suden z urakhuvannyam enerhoefektyvnosti. Rozvytok transportu.
5. Saunders, Aaron. (2013). Giants of the Sea : The Ships that Transformed Modern Cruising. Seaforth Publishing.
6. Rudenko Sergey, Shakhov Anatoliy, Lapkina Inna, Shumylo Oleksandr, Malaksiano Mykola, Horchynskyi Ihor. Multicriteria Approach to Determining the Optimal Composition of Technical Means in the Design of Sea Grain Terminals. https://www.scopus.com/authid/ detail.uri?authorId=57211999743.
7. Dmytro S Minchev, Oleksiy A Gogorenko, Roman A Varbanets, Yuryi L Moshentsev, Vaclav Pı´sˇteˇk, Pavel Kucˇera, Oleksandr M Shumylo and Vladyslav I Kyrnats. Prediction of centrifugal compressor instabilities for internal combustion engines operating cycle simulation. Journal of Automobile Engineering 1–13 IMechE 2022 Article reuse guidelines : sagepub.com/journals-permissions https://doi.org/10.2478/pomr-2022-0046.
8. Varbanets Roman, Shumylo Oleksandr, Marchenko Andrey Petrovich, Minchev Dmytro, Kyrnats Vladyslav, Zalozh Vitalii, Aleksandrovska Nadiia, Brusnyk Roman Olehovych, Volovyk Kateryna. (2022). Concept of vibroacoustic diagnostics of the fuel injection and electronic cylinder lubrication systems of marine diesel engines. POLISH MARITIME RESEARCH 4 (116) Vol. 29, Р. 88–96 10.2478/pomr-2022-0046. DOI: 10.1177/09544070221075419 journals.sagepub. com/home/pid https://sciendo.com/article/ 10.2478/pomr-2022-0046.
9. Pershyts, R. (1983). Upravlyaemostʹ y upravlenye sudom: Monohrafiya. Lenynhrad: Sudostroenye.
10. Teresa Abramowicz-Gerigk, Miroslaw K. Gerigk. (2020). Experimental study on the selected aspects of bow thruster generated flow field at ship zero-speed conditions. Ocean Engineering, vol. 209 (92): 107463. DOI: 10.1016/j.oceaneng.2020.107463.
11. Kupraty, O. (2021). Mathematical modelling of construction of ship turning trajectory using autonomous bow thruster work and research of bow thruster control specifics. Scientific Journal of Gdynia Maritime University, No. 118, June. Р. 7–23. DOI: 10.26408/118.01.
12. Golikov, V. A., Golikov, V. V., Volyanskaya, Y., Mazur, O., Onishchenko, O. (2018). A simple technique for identifying vessel model parameters. IOP Conference Series : Earth and Environmental Science. 172 (1), DOI: http://dx.doi.org/10.1088/1755-1315/172/1/012010.
13. Yarovenko, V. A. (1999). Rozrakhunok i optymizatsiya perekhodnykh rezhymiv propulʹsyvnykh kompleksiv elektrokhodiv : Monohrafiya. Odesa.
14. Yarovenko, V. A., Chernykov, P. C. (2017). Metod rozrakhunku perekhodnykh rezhymiv hrebnykh elektroenerhetychnykh ustanovok elektrokhodiv. Elektrotekhnika i elektromekhanika. 32–41. DOI: 10.20998/2074-272X.2017.6.05.
15. Yarovenko, V. A., Chernykov, P. C., Zarytskaya, E. I., Shumylo, A. N. (2020). Upravlinnya hrebnymy elektrodvyhunamy elektrokhodiv pry rusi po kryvolyneynoy traektoriyi. Elektrotekhnika i elektromekhanika. 58–65. DOI: 10.20998/2074-272X.2020.5.09.
Опубліковано
2023-12-25