СРАВНЕНИЕ СИСТЕМ ОХЛАЖДЕНИЯ ДЛЯ СУДОВОГО ДИЗЕЛЬНОГО ДВИГАТЕЛЯ

  • Ю. Л. Мошенцев Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова, м. Миколаїв https://orcid.org/0000-0002-1377-7498
  • О. А. Гогоренко Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова, м. Миколаїв https://orcid.org/0000-0002-9157-6659
Ключові слова: водо-водяний охолоджувач, охолоджувач масла, охолоджувач наддувного повітря, малорвитратна система охолодження, поверхня теплообміну

Анотація

Системи охолодження для суднових двигунів можуть мати різні схеми. Використання раціонального підходу до створення схеми дозволяє істотно знизити сумарну масу серцевин теплообмінників в системі, що знижує її вартість і габарити. При цьому система може бути принципово більш простою і мати меншу кількість складових елементів. Зокрема, для двигуна типу 12ЧН 18,5/21,5 (потужністю 1416 кВт при 1900 об/хв. колінчатого валу) розглянуто дві можливі схеми системи охолодження. Перша, типу ЕС12В, виконана без використання сучасних методів формування раціональних схем систем охолодження двигунів. Друга, альтернативна система типу 2ВК1М, сформована з використанням сучасних методик проектування та відноситься до так званих маловитратних систем. У результаті детальних розрахунків обох схем із використанням прийомів мінімізації сумарних мас серцевин теплообмінників встановлено, що система 2ВК1М істотно легше, ніж ЕС12В. Вона містить два насоса замість трьох, має один контур замкнутої циркуляції замість двох, один пучок в охолоджувачі наддувного повітря замість двох, простіше по конструкції і забезпечує бажані габарити пучків охолоджувачів наддувного повітря.

Посилання

1. Na MVMS pokazali dizel novogo pokoleniya dlya korabley i podlodok. flotprom.ru. Retrieved from : http://flotprom.ru/2015/Мвмс53/.
2. Uralskiy dizel-motornyy zavod osvaivaet proizvodstvo dizelnykh dvigateley DM- 185. portnews.ru. Retrieved from http://portnews.ru/news/203057/.
3. Kulikov Yu. A. (1988) Sistemy okhlazhdeniya silovykh ustanovok teplovozov. Moskva : Mashinostroenie.
4. Aurubis company. The aurubis company official site. aurubis.com. Retrieved from http://www.aurubis.com.
5. Standards of Tubular Exchanger Manufacturers Association (2007).
6. Petrichenko R. M. (1975) Sistemy zhidkostnogo okhlazhdeniya bystrokhodnykh dvigateley vnutrennego sgoraniya. Leningrad : Mashinostroenie.
7. Gogorenko A. A. (2012) Sovershenstvovanie sistem okhlazhdeniya dizelnykh dvigateley magistralnykh teplovozov. Candidate’s thesis. Nikolaev : NUK.
8. Moshentsev Yu. L., Gogorenko A. A. & Minchev D. S. (2011) Sistema okhlazhdeniya dlya sovremennykh magistralnykh teplovozov. Nauchno-tekhnicheskiy zhurnal
«Dvigateli vnutrennego sgoraniya», 2, 90–94.
9. Brodskiy V. Z., Brodskiy L. I., Golikova T. I., Nikitina Ye. P., Panchenko L. A. (1982) Tablitsy planov eksperimenta dlya faktornykh i polinomialnykh modeley. Moskva : Metallurgiya.
10. Batrak A. P. (2010) Planirovanie i organizatsiya eksperimenta. Krasnoyarsk : IPTs SFU.
Опубліковано
2016-07-23