СРАВНИТЕЛЬНАЯ ХАРАКТЕРИСТИКА МОРЕХОДНЫХ КАЧЕСТВ РАЗНЫХ ТИПОВ ПАТРУЛЬНЫХ СУДОВ

  • Л. Ю. Кондратьева Національний університет кораблебудування ім. С. О. Макарова, м. Миколаїв
Ключові слова: судно з малою площею водолінії, бортова качка, мореходність, панельний метод

Анотація

У цій статті вперше визначено вплив хвиль Чорноморського басейну на качку патрульних судів різних архітектурно-конструктивних типів. Модуль Motion Design дозволяє розрахувати характеристики качки за допомогою двох методів: лінійна теорія плоских січень і панельний метод. У випадку розрахунку для СМПВ актуально використовувати панельний метод, оскільки він точніше відображає нетипову форму шпангоута. У цій статті буде розглянута качка судна без руху (випадок посадки вертольота). Дослідження визначає переваги мореходних якостей СМПВ порівняно з іншими типами КБО. Результати оформлені у вигляді амплітудно-частотних характеристик (RAO). Ці дані графіки можуть бути використані для вибору перспективного типу судів берегової охорони Чорноморського узбережжя України та якісного поліпшення оптимізаційної задачі їх проектування. Дослідження підкреслює необхідність врахування властивостей мореходності патрульних судів.

Посилання

1. Dotsenko S. F., Ivanov V.A., Pryrodni katastrofi azovo-chornomorsʹkoho rehionu [The natural catastrophe in Azov-Black Sea region], Morsʹkyy hidrofizychnyy instytut [Marine hydrophysical institute], Sevastopolʹ, 2010, Pp.107-112.
2. Dubrovsʹkyy V.A. Tsentralʹnyy viysʹkovo-morsʹkyy portal Efektyvnyy i nedorohyy patrulʹnyy korabelʹ z vertolʹotom i bezpilotnymy aparatamy [Virtual resurs] Elektronne vydannya: Tretya Sakhalinsʹka rehionalʹna morsʹka naukovo-tekhnichna konferentsiya Moreplavstvo i morsʹki nauky, 2011 - Available at: URL: http://shipdesign.ru/Sea/2011 02-15/1_114-121.pdf (Accessed 12 December 2015).
3. Dubrovskiy V.A., Vybor tipa sudna dolzhen opredelyat’sya yego naznacheniyem [Selecting the type of vessel should be determined by its purpose]. Leningrad, Sudostroyeniye Publ., 2007 issue 6 pp.22-26.
4. Dubrovskiy, V. A. Tsentral’nyy voyenno-morskoy portal O mnogokorpusnykh sudakh boleye detal’no [ About multihull vessels in more detail][Virtual resurs] Yelektronne vidannya Available at: URL: http://flotprom.ru/publications/science/hull/multihulldetails/ (Accessed 12 October 2015).
5. Naumova V.A., Yevstigneyev M.P., Yevstigneyev V.P., Lyubarets Ye.P., Vetrovolnovyye usloviya azovo-chernomorskogo poberezh’ya Ukrainy [Wind and wave conditions are
the Azov-Black Sea coast of Ukraine] Nauk. pratsí UkrNDGMÍ Publ., 2010, issue 259, pp.263-281
6. Khramushin, V.N. Tsentral’nyy voyenno-morskoy portal Kontseptual’nyye proyekty rybolovnykh, spasatel’nykh i patrul’nykh sudov dlya Sakhalina i Kuril’skikh ostrovov [Conceptual designs of fishing, rescue and patrol vessels for Sakhalin and the Kuril Islands] (Virtual resurs) http://shipdesign.ru/Sea/2011-02-15/1__64-81.pdf (Accessed 5 Tezisy Tret’yey Sakhalinskoy regional’noy morskoy nauchno-tekhnicheskaya konferentsiya Morekhodstvo i morskiye nauki 2011 October 2015).
7. Solomentsev O.I., Kondrat’yeva L. YU., Analiz chastot nulevogo vozmushcheniya pri kachke sudov s maloy ploshchad’yu vaterlinii [Frequencies of the zero excitation at the swath motions] Tezisy Vseukraí̈ns’koí̈ naukovo-tekhníchnoí̈ konferentsíí̈ z mízhnarodnoyu uchastyu Suchasní tekhnologíí̈ proyektuvannya, pobudovi, yekspluatatsíí̈ í remontu suden, mors’kikh tekhníchnikh zasobív í ínzhenernikh sporud (20-22.05.2015). Mikolaí̈v, 2015. Pp. 67
8. Boyko A.P., Bondarenko A.V., Metod formuvannya poverkhni sudna z maloyu ploshcheyu vaterliniyi [The method of the formative surface vessels with small waterline area]. Zbirnyk naukovykh pratsʹ NUK. [Collection of scientific papers of NUOS ], 2010, issue 3, pp. 62-68
9. Dam S. T. Vybir osnovnykh proektnykh kharakterystyk korabliv berehovoyi okhorony dys. k-ta tekhn. Nauk [The selection of the main design features of ships Coast Guard].Nikolaev., 2003 pp.7-96.
10. Maxsurf Motions Windows Version 20 User Manual [Spravka] , © Bentley Systems, Incorporated 2013.
Опубліковано
2017-01-27