БЕЗПЕКА ДИНАМІЧНОГО ПОЗИЦІОНУВАННЯ РУХОМОГО ОБ’ЄКТА ВОДНОГО ТРАНСПОРТУ ПРИ НАКЛАДАННІ ПРИЧИН ВІДМОВ ТЕХНІЧНИХ СИСТЕМ ВІД РІЗНИХ НЕЗАЛЕЖНИХ ДЖЕРЕЛ

10.33815/2313-4763.2020.1.22.004-010

Ключові слова: система динамічного позиціонування, безпека мореплавства, технічна система, рухомий об’єкт водного транспорту, відмова

Анотація

У роботі розглянуто питання впливу на безпеку складної технічної системи рухомого об’єкта водного транспорту, суперпозиції незалежних причин відмов. Процес управління динамічним позиціонуванням рухомого об’єкта водного транспорту досліджено як взаємодію компонентів поліергатичної системи, а оператор системи динамічного позиціонування розглядається як її функціональний компонент, який формує суть людського чинника у безпеці мореплавства. Визначено, що саме властивість гетерогенності локально обмеженого простору техноприродного комплексу відіграє вирішальну роль, що впливає на безпеку на всьому просторово-часовому проміжку реалізації процесів високоточної навігації при виконанні технологічної роботи. Ймовірність, як міра у імовірнісному просторі Колмогорова, відображує показники функціональної стійкості в умовах раптових відмов, які виникають у результаті несприятливого поєднання випадкових зовнішніх факторів, що перевищують можливості до адаптації складної динамічної системи в їх оточенні. За сформульованими алгебраїчними виразами для двох типових незалежних причин відмов компонентів системи динамічного позиціонування складено алгоритм та проведено моделювання у програмному середовищі MATLAB з використанням пакету Simulink. Розроблене програмне забезпечення дозволяє при практичному застосуванні на борту або на березі під час стратегічного планування знаходити вирішення цілого класу задач, які спрямовані на гарантування безпеки технічної складової   поліергатичного управління. Визначено перспективні напрями подальших наукових досліджень.

Посилання

1. Maltsev A. S. (2020). Dynamic positioning of the vessel at deviations of the control parameter, the value of which is compared with the errors of its determination. Scientific Bulletin of the Kherson State Maritime Academy : scientific journal. № 1 (20). Kherson : Kherson State Maritime Academy. P. 44–54.
2. Maltsev A. S. (1995). Ship traffic control. Odessa : Vist. 235 p.
3. Baranov, G. L., Brailovsky, M. M. & Zasyadko, A. A. (2008). P-modeling of complex dynamic systems. Kyiv : SUIKT. 131 p..
4. IMO MSC Circular 645.Guidelines for vessels with dynamic positioning systems. (1994). London : IMO. 22 p.
5. Hinchin A. Ya. (1995). Selected works on probability theory. Moskva : Transport. 552 p.
6. Gultyaev A. (2000). Visual modeling in the MATLAB environment: training course. Sankt Peterburg : Piter. 432 p.
Опубліковано
2020-10-05