INFLUENCE HUMAN FACTOR ON SAFETY’S PLANNING ROUTE OF WATER TRANSPORT

10.33815/2313-4763.2021.1.24.057–070

Ключові слова: водний транспорт, людський фактор, планування безпечного маршруту, ергатичні системи

Анотація

Метою статті є формальний аналіз алгоритмів планування капітаном безпечних маршрутів у складних навігаційних ситуаціях на водному транспорті. Формальний і алгоритмічний аналізи на основі дерев прийняття рішень дозволив удосконалити ергатичні системи навігаційної безпеки
і заздалегідь спрогнозувати ймовірні ризики морських аварій. У статті розглядаються підходи, що дозволяють алгоритмізувати процеси сприйняття
навігаційних ситуацій капітаном. Водночас наводиться формальний опис найбільш істотних елементів людського фактору капітана, що вливають на процеси планування маршрутів. Також розглядаються питання, що пов’язані із сприйняттям складних навігаційних ситуацій капітаном, наводяться залежності від обсягу і багатопоточності вхідної інформації. З метою підтвердження фактичного впливу елементів людського фактору капітана на процеси планування безпечного маршруту була проведена низка еспериментів із застосуванням навігаційного симулятора Navi Trainer 5000 і подальшого моделювання засобами Data Mining. В результаті моделювання були отримані типові конструкції планування маршрутів водного транспорту. А також підтверджено адекватність побудованих моделей на прикладі фактору Fs 3 – «погодні умови». Запропоновані підходи дозволять у подальшому розширити можливості прогностичних моделей можливих аварій на водному транспорті з вини людського фактору.

Посилання

1. Prokopchuk Y. A. (2017). Sketch of the Formal Theory of Creativity: monograph. Dnepr : PSACEA Press.
2. Nosov P. S., Tonkonohyi V. M., Yakovenko O. Ye. (2006). Zastosuvannia adaptyvnykh funktsii dlia vplyvu na model znan studenta . Trudih Odesskogo politekhnicheskogo
universiteta. Odessa : ONPU. Vol.1 (25), 118–122.
3. Popovych I. S., Cherniavskyi V. V., Dudchenko S. V., Zinchenko S. M., Nosov P. S., Yevdokimova O. O., Burak O. O. & Mateichuk V. M. (2020). Experimental Research of Effective «The Ships Captain and the Pilot» Interaction Formation by Means of Training Technologies, 2020. Revista ESPACIOS, Vol. 41 (11).
4. Nosov P. S., Zinchenko S. M., Popovych I. S., Ben A. P., Nahrybelnyi Y. A., Mateichuk V. M. (2020). Diagnostic system of perception of navigation danger when implementation complicated maneuvers. Radio Electronics, Computer Science, Control. Vol. 1, 146-161. DOI: https://doi.org/10.15588/1607-3274-2020-1-15.
5. Nosov P., Zinchenko S., Popovych I., Safonov M., Palamarchuk I., Blakh V. (2020). Decision support during the vessel control at the time of negative manifestation of human factor. CEUR Workshop Proceedings, 2608, 12–26 .
6. Buldaev A. S. (1991). Control over oscillations in delayed systems for modeling of diseases. Math modeling. Vol. 3, Issue 6, 10–21.
7. Zinchenko S. M., Ben A. P., Nosov P. S., Popovich I. S., Mamenko P. P., Mateichuk V. M. (2020). Improving the Accuracy and Reliability of Automatic Vessel Moution Control System. Radio Electronics, Computer Science, Control. Vol. 2, 183–195. DOI: 10.15588/1607-3274-2020-2-19
8. Lupini M. Fraïssé limits in functional analysis. Advances in Mathematics. 2018. Vol. 338. P. 93–174. DOI: 10.1016/j.aim.2018.08.012.
9. Fujimoto K. (2012). Classes and truths in set theory. Annals of Pure and Applied Logic. Vol. 163 (11), P. 1484–1523. DOI: 10.1016/j.apal.2011.12.006.
10. Kastrisios C., Pilikou M. (2017). Nautical cartography competences and their effect to the realization of a worldwide Electronic Navigational Charts database, the performance of ECDIS and the fulfilment of IMO chart carriage requirements. Marine Policy. Vol. 75, P. 29–37. doi:10.1016/j.marpol.2016.10.007
11. Pengfei Chen, Yamin Huang, Junmin Mou, P.H.A.J.M. van Gelder. (2018). Ship collision candidate detection method: A velocity obstacle approach. Ocean Engineering. 170, 186–198. doi:10.1016/j.oceaneng.2018.10.023
12. Liu Yan, Frangopol Dan M. (2018). Probabilistic risk, sustainability, and utility associated with ship grounding hazard. Ocean Engineering. 154, 311–321. doi:10.1016/j.oceaneng. 2018.01.101
13. Nosov P. S., Cherniavskyi V. V., Zinchenko S. M., Popovych I. S., Nahrybelnyi Ya. A., Nosova H. V. (2021). Identification of marine emergency response of electronic navigation operator. Radio Electronics, Computer Science, Control. Vol. 1, 208–223. DOI:10.15588/1607-3274-2021-1-20
14. Nosov P., Ben A., Zinchenko S., Popovych I., Mateichuk V., Nosova H. (2020). Formal approaches to identify cadet fatigue factors by means of marine navigation simulators. CEUR Workshop Proceedings. 823–838.
15. Stepancov M. E. (2004). Matematicheskaya modelj napravlennogo dvizheniya gruppih lyudeyj. Matematicheskoe modelirovanie.
16. Nosov P. S., Popovych I. S., Cherniavskyi V. V., Zinchenko S. M., Prokopchuk Y. A., Makarchuk D. V. (2020). Automated identification of an operator anticipation on marine transport. Radio Electronics, Computer Science, Control. Vol. 3, 158172
17. Maling D. H. (1992). The Transverse Mercator projection. Coordinate Systems and Map Projections. Pergamon. 336–363. DOI:10.1016/B978-0-08-037233-4.50021-2
18. Zinchenko S. M., Nosov P. S., Mateichuk V. M., Mamenko P. P., Grosheva O. O. (2014). Use of navigation simulator for development and testing ship control systems. MNPK pamiati profesoriv Fomina Yu. Ya. i Semenova V. S. (FS – 2019), 350355.
19. Bole A., Wall A., Norris A. (2014). Navigation Techniques Using Radar and ARPA. Radar and ARPA Manual. Butterworth-Heinemann, 371–405, DOI:10.1016/B978-0-08-097752-2.00008-8
20. Al-Noor T. & Al-Obaidi, O. (2013). The course of lectures on Symmetry and group theory. University of Baghdad.
21. Glasner S. (1974). Topological dynamics and group theory. Trans. Amer. Math. Soc., Vol. 187, 327–334.
22. Malyutin A. (2020). Geometric group theory. Retrieved from https://www.lektorium.tv/node/32971.
23. Harris M. Speculations on the mod p representation theory of p-adic groups / M. Harris Annales de la faculté des sciences de Toulouse Mathématiques, 2016. Т. 25. Vol. 2–3. P. 403–418. DOI: 10.5802/afst.1499.
24. Kasianov V. Subjective entropy of preferences. Subjective analysis. Warsaw, Poland: Institute of aviation, 2013. 644 p.
25. Li Bo & Tian, Haonan & Yi, Huawei & Li, Xiaohui. (2020). Innovative Decision and Forecasting Approach on Navigation Risk. IEEE Access. 1-1. DOI: 10.1109/ACCESS.2020.3016720.
26. Hetherington C., Flin K. (2006). Safety in shipping: The human element. Mearns. Journal of safety research. Vol. 37, Is. 4, 401–411. DOI: 10.1016/j.jsr.2006.04.007.
27. Popovych I. S., Blynova O. Ye., Aleksieieva M. I., Nosov P. S., Zavatska N. Ye. &Smyrnova O. O. (2019). Research of Relationship between the Social Expectations and Professional Training of Lyceum Students studying in the Field of Shipbuilding. Revista ESPACIOS.Vol. 40 (33). 21 p.
Опубліковано
2021-09-07