МЕТОДИ ЗОВНІШНЬОГО УПРАВЛІННЯ СУДНАМИ В СИТУАЦІЇ НЕБЕЗПЕЧНОГО ЗБЛИЖЕННЯ

  • І. А. Бурмака
  • М. О. Кулаков
  • Г. Є. Калініченко
Ключові слова: безпека судноводіння, розходження суден при небезпечному зближенні, зовнішнє управління процесом розходження, області небезпечних параметрів руху

Анотація

Розглянуті зміст і основні особливості і переваги принципу повного управління процесом
розходження суден зовнішнім управлінцем, яким може бути, як Система управління рухом суден,
так і, що принципово важливо, суднова інформаційна система, з тими ж можливостями, яка
встановлена на кожному із суден.
Показано, що основними методами зовнішнього управління процесом розходження суден є
формування і використання областей небезпечних значень параметрів руху суден, що зближуються.
Найбільш переважними за наявності достатнього водного простору в районі маневрування є
області небезпечних значень курсів суден, що зближуються. За наявності навігаційних перешкод, що
обмежують можливість зміни курсів суден, в статті пропонується застосування областей
небезпечних значень швидкостей. Також розглянута область небезпечних курсів одного з суден і
швидкостей другого судна. Описані процедури оцінки небезпеки ситуації зближення пари суден і
вибору маневру розходження за допомогою розглянутих трьох типів областей небезпечних значень
параметрів руху суден, що небезпечно зближуються.

Посилання

Kulikov, A. M. and Poddubnyy. V.V. (1984). Optimum management by divergence of vessels. Sudostroenie, 12, 22–24.
Lisowski, J. (2005). Dynamic games methods in navigator decision support system for safety navigation. Advances in Safety and Reliability, Vol. 2. London-Singapore : Balkema Publishers. 1285-1292.
Kudryashov, V. E. (1978). Synthesis of algorithms of safe management by a ship at divergence with a few objects. Sudostroenie, 5. 35–40.
Pavlov, V. V., Senshin, N. I. (1985). Some questions of choice of maneuver in the situations of divergence of vessels. Kibernetika i vychislitelnaya tekhnika, 8, 43–45.
Pyatakov E. N., Buzhbeckij R. Y., Burmaka I. A., Bulgakov A. Y. (2015). Cooperation of vessels at divergence for warning of collision. Kherson : Grin D. S. 312 p.
Tsimbal, N. N., Burmaka, I. A. and Tyupikov, E. E. (2007). Flexible strategies of divergence of vessels. Odessa : KP OGT. 424 p.
Burmaka, I. A., Bulgakov, A. Y. (2014). Maneuver of divergence of three vessels by the change of courses. Avtomatizatsiya sudovykh tekhnichtskikh sredstv, 20. 18–23.
Pyatakov E. N., Zaichko S. I. (2008). Estimation of efficiency of pair strategies of going away vessels. Sudovozhdenie, 15. 166–171.
Vagushchenko, L. L. (2013). Divergence with vessels by displacement on the parallel line of way. Odessa : Feniks. 180 p.
Bulgakov, A. Y. (2014). Use of dangerous region of courses of two vessels for the choice of possible manoeuvre of divergence. Vodnyy transport, 2 (20). 12–17.
Burmaka I., Pyatakov E., Bulgakov A. (2016). Management by vessels in the situation of dangerous rapprochement. Saarbryukken (Germany) : LAP LAMBERT Academic Publishing. 585 p.
Опубліковано
2018-01-26