МАХОВИК ДВИГУНА ЗІ ЗМІННИМ МОМЕНТОМ ІНЕРЦІЇ

https://doi.org/10.33815/2313-4763.2019.1.20.048-054

  • О. Є. Самарін
Ключові слова: маховик, колінчастий вал, поршневий двигун, момент інерції, відцентрова сила

Анотація

Запропоновано конструкцію маховика поршневого двигуна, у якому при запуску двигуна основна маса маховика концентрується у центрі біля маточини, а при досягненні холостих обертів основна маса переміщується до зубчастої реборди на периферію маховика. Це досягається тим, що на диску шарнірно встановлено важелі, на кінцях яких закріплено грузи або на диску жорстко закріплено напрямні, у яких розташовано грузи. Важелі притягнуто пружинами до маточини так, що грузи впираються у неї, або грузи притягнуто пружинами до маточини так, що вони впираються у неї. Сила пружин розрахована так, що при частоті обертання маховика, яка дорівнює холостим обертам двигуна, важелі відхиляються і грузи впираються у реборду маховика або грузи переміщуються по напрямних і впираються у реборду маховика.

Маховик зі змінним моментом інерції працює наступним чином. Перед запуском двигуна пружини діють на важелі з грузами або на грузи і притягують їх до маточини так, що вони впираються у неї. Тому при запуску двигуна сила інерції маховика мінімальна. Після запуску двигуна на грузи діє відцентрова сила, яка їх відхиляє від маточини і при досягненні двигуном холостих обертів притискає до зубчастої реборди. У такому положенні грузів сила інерції маховика максимальна. Застосування маховика дозволить полегшити запуск двигуна та зменшити витрати енергії з переравдяки перерозподілу основної маси маховика між центром та периферією і відповідного зменшення або збільшення сили інерції.

Посилання

Chto takoe makhovik i zachem on nuzhen dvigatelyu – prototip. Retrieved from : http://howcarworks.ru/
Dvigatelj vnutrennego sgoraniya. Retrieved from : http://systemsauto.ru
Goc, A. N. (2005). Kinematika i dinamika krivoshipno-shatunnogo mekhanizma porshnevihkh dvigateleyj : ucheb. Posobie. Vladimir: Redakcionno-izdateljskiyj kompleks VlGU.
Komponentih i obsluzhivanie : instrukcii dlya dizeleyj tipa 50-98 MS. Part 1. Kopengagen, Daniya : MAN B&W Diesel A/S.
Komponentih i obsluzhivanie : instrukcii dlya dizeleyj tipa 50-98 MS. Part 2. Kopengagen, Daniya : MAN B&W Diesel A/S.
Komponentih i obsluzhivanie : instrukcii dlya dizeleyj tipa 50-98 MS. Part V, VI. Kopengagen, Daniya : MAN B&W Diesel A/S..
Pat. UA117870U Ukrainy, MPK F02B 39/04 (2006.01). Sudnovy maloobertovy dvygun/Samarin O.E.; zayavnyk i vlasnyk patenty Khersonska derzhavna morska akademiy. – № u2017 01079 zayavl. 06.02.2017, opubl. 10.07.2017, Bul. №13.
Manual Electronic Instruction. Engine Type 8K90MC-C. Operation. Doosan Engine Co., Ltd. Engine customer service tesv/ 69-3, Sinchon-dong, Changwon-City, Gyeongnam, Rorea 641-370.
Manual Electronic Instruction. Engine Type 8K90MC-C. Maintenance. Doosan Engine Co., Ltd. Engine customer service tesv/ 69-3, Sinchon-dong, Changwon-City, Gyeongnam, Rorea 641-370.
Manual Electronic Instruction. Engine Type 8K90MC-C. Description. Doosan Engine Co., Ltd. Engine customer service tesv/ 69-3, Sinchon-dong, Changwon-City, Gyeongnam, Rorea 641-370.
Anurjev, V. I. (1982). Spravochnik konstruktora-mashinostroitelya. Moskva : Mashinostroenie.
Ivanov, M. N. (1976). Detali mashin. Moskva : Vihsh. shkola.
Kuzjmin, A. V., Chernin, I. M., & Kozincov, B. S. (1986). Raschetih detaleyj mashin : sprav. posobie. Minsk : Vihsh. shk.
Tarovik, N. G., Kulik, T. A. & Kotushenko, E. S. Detali mashin : Soediniteljnihe muftih : spravochnoe posobie. Kramatorsk : DGMA.
Опубліковано
2019-07-31