МОЖЛИВІ ШЛЯХИ ВИКОРИСТАННЯ ТЕРМОАКУСТИЧНИХ ТЕПЛОВИХ МАШИН В СИСТЕМАХ СЕУ

  • В. В. Коробко Національний університет кораблебудування ім. адмірала С.О. Макарова, м. Миколаїв
Ключові слова: СЕУ, скидні енергетичні ресурси, термоакустика, LNG палива, регазифікація, теплові машини

Анотація

У статті розглянуті зміни в структурі скидних енергетичних потоків сучасних СЕУ, які пов’язані з використанням сучасних високоефективних двигунів та LNG палив. Показано, що зменшення температурних рівнів наявних скидних теплових ресурсів та поява кріогенних робочих середовищ потребує впровадження нових технічних рішень. Термоакустичні технології можуть бути використані в СЕУ для утилізації таких скидних ресурсів. Базова теоретична модель свідчить, що існує принципова можливість роботи термоакустичних машин з використанням низько-температурних джерел скидної енергії. Запропоновано універсальну теплову схему утилізації вторинних енергоресурсів СЕУ з проміжним високотемпературним теплоносієм. Для СЕУ з LNG паливами розроблена принципова схема енергогенеруючої системи регазифікації кріогенного палива з використанням термоакустичних технологій. Технічні рішення запропоновані в роботі можуть бути використані в сучасних СЕУ для підвищення їх загальної ефективності. Термоакустичні технології потенційно здатні забезпечити можливості для вдосконалення СЕУ, розробки принципово нових систем.

Посилання

Heinrich Schmid, Less Emissions Through Waste Heat Recovery [Електронний ресурс] // Wartsila Corporation, 2004. – Режим доступу : http://www.wartsila.com. 2. George Backwell / Korean Car Carrier Puts ‘Garage Roof’ to Productive Use [Електронний ресурс] // maritimepropulsion.com 2012. – Режим доступу : http://goo.gl/8ruY45.

SUTO Naonori, MINAMI Hiroki Development of Power Supply System with Hybrid Turbocharger for Marine Application // JFE GIHO No. 32 (Aug. 2013), p. 91–94. – Режим доступу: http://goo.gl/tb7TSU

Jan Fredrik Hansen, John Olav Lindtjørn, Klaus Vänskä Onboard DC Grid for enhanced DP operation in ships // Dynamic Positioning Donference. – Houston, Oct. 11-12, 2011.

Rolls-Royce Hybrid shaft generator propulsion syste upgrade [Електронний ресурс] // Режим доступу: http://www.rolls-royce.com/Images/hsg_brochure_tcm92-26884.pdf

G. W. Swift. Thermoacoustics for liquefaction of natural gas // G. W. Swift and J. J. Wollan, GasTIPS, Volume 8, Number 4, pages 21-26

Swift G.W. Thermoacoustic: A unifying perspective for some engines and refrigerators / G.W. Swift // American Institute of Physics. – 2002. – 300 p.

Swift G. W. Thermoacoustic Engines / G.W. Swift // Journal of the Acoustical Society of America. – Vol. 84, No. 4, 1988. – Р. 1145–1180.

Коробко В. В. Перспективи застосування термоакустичних технологій в системах регазифікації [Електронний ресурс] / Коробко В. В., Московко О. О. // Матеріали VІ міжнародної науково-технічної конференції ; НУК, «Суднова енергетика: стан та проблеми». – 2013. – Режим доступу : http://goo.gl/vHjXvi.

QIU LiMin1 Characteristics of onset and damping in a standing-wave thermoacoustic engine driven by liquid nitrogen / QIU LiMin1, LOU Ping1, WANG Kai1, WANG Bo, SUN DaMing1, RAO JunFeng, ZHANG XueJun // Chinese Science Bulletin – 2013., 58 (11): р. 1325-1330.

Spoelstra S. Thermoacoustic heat pumps for energy savings [Text] / S. Spoelstra, M.E.H. Tijani // Grensoverschrijdende akoestiek, Nederlands Akoestisch Genootschap, The Netherlands, 2005. – 23 p.

Опубліковано
2014-12-26