РОЗРОБКА МЕТОДИКИ РОЗРАХУНКУ ТЕПЛОВОЇ І ЕЛЕКТРИЧНОЇ ПОТУЖНОСТІ КОГЕНЕРАЦІЙНОЇ УСТАНОВКИ НА БАЗІ СУДНОВОГО ДВИГУНА ВНУТРІШНЬОГО ЗГОРЯННЯ

  • Ю. О. Богдан Київська державна академія водного транспорту ім. гетьмана Петра Конашевича-Сагайдачного
Ключові слова: теплова потужність, електрична потужність, когенераційна установка, двигун внутрішнього згоряння.

Анотація

Розробка методики розрахунку теплової та електричної потужності когенераційної установки на базі суднового двигуна внутрішнього згоряння за допомогою теплобалансових розрахунків послідовно, починаючи з циліндрів двигуна і закінчуючи утилізаційними теплообмінними апаратами. При розрахунку теплової потужності, установка ділиться на модулі, і визначаються складові підведеної і відведеної теплоти до кожного з них на основі рівнянь теплового балансу. Електрична потужність установки визначається, як різниця ефективної потужності, що підводиться від дизеля до генератору і сумарної потужності всіх втрат в генераторі. Приведена методика дозволяє здійснювати оцінку ефективності установки та дає можливість вирішення проблем, пов’язаних з економією та раціональним використанням первинних енергетичних ресурсів. Отримані основні критерії ефективності (сумарний коефіцієнт корисної дії з урахуванням теплогідравлічної ефективності теплообмінної поверхні теплообмінних апаратів, коефіцієнт використання палива), що дозволяють оцінити енергоефективність  когенераційної установки при різних схемах утилізації теплоти і різних конструкціях теплообмінних апаратів.

Посилання

Жовнір М. М. Тепловий баланс та температурні рівні скидної теплоти газопоршневих двигунів внутрішнього згоряння / М. М. Жовнір // Промышленная теплотехника. – 2008. – Т. 30, №1 – С. 50-59.

Лебедев О. Н. Двигатели внутреннего сгорания речных судов: учеб. для вузов / О. Н. Лебедев, В. А. Сомов, С. А. Калашников. – М. : Транспорт, 1990. – 328 с.

Самсонов В. И. Двигатели внутреннего сгорания морских судов / В. И. Самсонов, Н. И. Худов. – М. : Транспорт, 1990 – 368 с.

Дьяченко В. Г. Теория двигателей внутреннего сгорания / В. Г. Дьяченко. – Харьков : ХНАДУ, 2009. – 500 с.

Кузнецов С. Е. Влияние нагрузки и коэффициента мощности на коэффициент полезного действия судового синхронного генератора / С. В. Кузнецов // Судостроение. – СПб., 2011. – №5. – С. 29-32.

Программный комплекс ДИЗЕЛЬ РК [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://www.diesel-rk.bmstu.ru

Стефановский Б. С. Теплонапряженность деталей быстроходных поршневых двигателей / Б. С. Стефановский. – М. : Машиностроение, 1978. – 128 с.

Горобець В. Г. Теплогідравлічна ефективність поверхонь з інтенсифікаторами теплообміну та оребренням / В. Г. Горобець // Науковий вісник НУБіП України. – 2010. – № 148. – С. 46-56.

Опубліковано
2014-08-26